Why d'you have to be so cute?

Måndagen den åttonde juni 2009

10:25
Jaha, det är väl idag man verkligen ska inse att man gått ut gymnasiet, tagit studenten. Börjat på ny kula. Det är nu vuxenlivet börjar. Jag känner mig inte redo! Fast ändå på ett sätt. Men jag vet inte. Jag trivdes ju i skolmiljö. Där någon har bestämt var, när och hur. Fast å andra sidan gillar jag att styra upp mina egna dagar. Bara det att jag har lite för dålig fantasi. Så man kan väl säga att det åtminstone är sjukt skönt att jag ska jobba mycket i sommar, så jag får in lite rutiner. Skönt att slippa köa utanför arbetsförmedlingen i alla fall..

Lyssnar på Spotify. Tack, Hannes, för inviten! Finns många härliga låtar att lyssna på, tjoho!

Idag blir det jobb. 16:00 - 21:00 jobbar jag minsann. Eller till 20:00, jag vet inte riktigt. Spelar mindre roll känner jag. Men ändå.
   Innan jobbet ska jag in och fika med lillebror, samt fixa linser. Har typ en lins kvar, men borde ha hämtat ut nya för mer än två månader sen. Orka byta linser innan man känner att de är jobbiga, det är ju slöseri med pengar. Nu blev det ju nästan tre månader gratis liksom.

Nää, so long..


12:57
Har ätit lunch och är nu proppmätt! Klyftpotatis som vanligt.. Borde verkligen äta något bättre, det kan inte vara nyttigt. Men det är ju såååååå goooooott! Mummmmmmms!

Har långtråkigt. Jag pallar verkligen inte att bara gå hemma och göra nada. Tror faktiskt att jag ska ta och bege mig inåt stan tidigare än beräknat. Ta mig en liten shoppingrunda, eller åtminstine inspirationsrunda. Det gillar jag! Och denna vecka ska man visst få tillbaka skatten! Yay!


22:55
Dagens minirunda på stan slutade med en marinrandig tröja och ett niopack örhängen från Gina. Älskar tröjan, är samma modell som min multirandiga beloved. Ville egentligen ha den rosa, men den fanns bara i XL, och så kom jag på att den är rätt lik den multifärgade, så det blev den marinblå istället. Superskön! Gina Tricot is the shit.

Tro på fan att tåget var försenat idag igen. Jäkla SJ! Efter andra förseningsomgången fattade jag det kloka beslutet att ta bussen istället, trots att jag med all säkerhet skulle bli sen. Men vem vet när tåget bahagat komma? Nu kom jag faktiskt bara 10 minuter försent, och det var ju lugnt. Men ändå. I alla fall var det väldigt mysigt på jobbet idag! Timmarna bara flyger bort.

Imorgon ska jag gå på stan med Anna. Fast jag vill nog till Marieberg, det är mycket skönare. Tror hon är med på det också. Bara det att vi inte bestämt någon tid än. Men det fixar sig väl. Får ringa imorgon när jag vaknat till liv.

Nu ska jag gå och lägga mig. Fast först ska jag genomföra mitt dagliga träningspass framför tv:n. Styrka för armar, axlar, ben, rumpa, rygg och mage. Tråkigt som tusan, men tar dock bara en dryg kvart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0