'Til the day that I found you

Tisdagen den sista juni 2009

09:02
Så skööööönt att vara hemma! Hemma i solen..

Gick hur smidigt som helst att flyga från Rijeka till Oslo. Hade alldeles lagom tid på oss att ta oss till tågstationen. Käkade mat och sådär. Jag var kissnödig, men eftersom jag bara var på genomresa hade jag såklart inga norska kronor på mig. Var därför tvungen att ta ut pengar, men det minsta man kunde ta ut var 200 norska kornor. Suuuuug. Men jag fick gå på toaletten i alla fall, och det var ju tur det.
   Var superjobbigt att åka tåget hem. Det var såååå vaaaarmt! AC verkar inte SJ veta vad det är. Var hur varmt som helst trots öppet fönster. Blev inte behagligt att åka förrän vi nästan var framme.
   Tommy kom och hämtade mig, och vi åkte och käkade på Sallad Inn, och sen blev det mathandling på Ica Maxi.
   Kom hem och vädrade ut, var supervarmt och äckligt inne. Kollade igenom posten, massor till mig! Fick min kalender, och så min första hemskickade lönespec (på Torget fick man be om sin..)! Och anställningsbevis fick jag också, kors i taket! Har inte fått mitt från Torget än.. Betalade även lite räkningar och sånt där. Var lite administrativ! Sen somnade vi gott.

Jag ska spendera min första dag hemma efter semestern med att åka in till stan och checka in utbudet. Det gör sig bäst i fint väder! Så gött när det är fint väder, man känner sig mycket snyggare. Bara man har lagom mycket på sig. Tror det blir shorts och baddräkt idag faktiskt.
   Ikväll blir det eventuellt bio. Måste utnyttja rabattkortet, det går ut snart.
   Blir nog även ett dopp någonstans idag. Man måste ju inviga Sverige när det väl är fint väder! Förra året tror jag inte att jag ens doppade mig i Gruvan, vädret sög. Jobbade alla gånger det var sol.


16:39
Jag är nog inte gjord för varma klimat. Jag har legat ute i typ en kvart, och jag är redan död! Jag pallar det bara inte. I alla fall inte om jag inte kan slänga mig i kallt vatten snabbt som attan.

Shoppingrundan gav utdelning.
   Började med jakt inne på Myrorna. Man vet aldrig vad man kan finna där. Hittade en skitsnygg body i linne, den var dock för liten. Synd.. Köpte dock en kort kjol med stor rosett fram, typ i mörkt jeanstyg. Egentligen är den lite för liten, jag får dra upp den lite i midjan för att få plats med mina überhips, vilket gör att den blir väääääldigt kort. När jag har den på mig får jag helt enkelt se till att antingen stå upprätt hela tiden, alternativt vara välklädd under. Har man typ hotpants kommer man nog undan med att visa baken lite grann.. Den var i alla fall ett fynd för 65 kronor! Någonting säger mig att den var bra mycket dyrare till en början..
   Provade massa kläder inne på Textilkompaniet också, de hade för en gångs skull riktigt mycket fina kläder. Tyvärr var det utplockat, så det jag ville ha fanns inte  i min storlek. Synd. De hade många fina tunna tyger.
   Sen blev det lite plock inne på H&M. Det blev ett par röda rosenörhängen, ett vitt rosettdiadem samt en ny ansiktscreme.
   Shoppingen avslutades med en tunn tunika i korall på Gina Tricot. Den blir super till shorts och ett skärp i midjan!
   Hade egentligen bokat klipptid, men jag orkade inte vänta en extra timma, så jag åkte bara och hämtade Tommy och åkte sen hem. Får bli klippning på torsdag istället, då tar jag mig nog en tripp till Marieberg.

Nu på eftermiddagen har jag ägnat min tid till att hjälpa mamma och pappa med räkningar. Kom inte in på pappas bank, för jag hade missuppfattat hans lösenord. Men till slut löste det sig.
   Och så har vi handlat lite grejer också.
   Vi har även legat ute på solterassen och käkat mini-Ben&Jerry's. Mysigt, men varmt!

Nu ska jag snart gå och ställa mig i duschen. Om en och en halv timma vankas det bio, nya Terminator. Jag ska inviga tunikan! Blir fab tillsammans med mina glammiators!


21:36
Nej, nu ska vi reda ut det här: det är Transformers jag har varit på, INTE Terminator. Blandar jämt ihop dem, robotar som robotar liksom! Lika namn dessutom..
   I vilket fall var filmen väldigt bra, kändes inte som 2:40. Träffade lite folk från gamla klassen också; Kim satt ett par rader nedanför mig, på väg ut mötte jag Elin, Hannes och Simon, och så såg jag även Karin Dahl och Martina Nordin. Ja, och så träffade jag ju Micaela i förmiddags också. Det går inflation på Es3:or idag.

Nu blir det nog lite kvällsmat, toast. Det gillar jag!

Imorgon ska jag och Anna åka och bada, mys! Tror jag ska ta henne ut till Hjälmaren, där borta där Sigge bor. Om jag hittar dit.. Annars blir det nån annanstans. Mysigt blir det nog, och varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0