Oh, when you're gone

Sondagen den tjugoattonde juni 2009

17:08
Hade egentligen inte alls tankt blogga harifran Kroatien, men vadret ar sa trakigt att jag bara inte orkar sitta inne i husvagnen och uggla.

Vi paborjade i alla fall var resa hit forra lordagen, efter ett par timmars mellanlandning i Granna (for min del), dar resten av familjen firat midsommar. Pa sondag formiddag tog vi farjan mellan Danmark och Tyskland, gick mycket smidigt. Tog bara knappt tva timmar, annars brukar vi antingen ta nattbaten eller aka fran Sverige over dagen och da brukar det ta typ atta timmar. Vi har kort pa hela tiden, pappa har fatt bestamma nar han vill att vi ska stanna. Vi ville ju bara komma fram sa fort som mojligt. Vi kom fram pa mandag kvall.
   Over huvud taget har sjalva resandet gatt valdigt bra, mycket till stor del av att vi den har gangen haft dubbelskarmar till DVD:n, sa vi bada har kunnat kolla pa film pa varsin skarm. Och sa har jag sovit annu mer an vanligt, kanske for att jag var sjuk precis innan vi akte.

Det roligaste med hela den har resan var att sa fa visste om att vi skulle hit. De som absolut inte fick veta nagot var Conny och kompani. De ar ocksa har, sa vi akte ner och overraskade dem. Den som kanner min kusin Viktoria kan nog forestalla sig reaktionen. Riktigt lyckat. Ocksa valdigt kul att det var lite nytt folk med i ar; Connys flickvan Jorsiza (som for ovrigt flyttar till Sverige fran Slovenien nu) och Connys kompis Curt. Disa ar ocksa med, men hon var ju aven med forra aret.

Vadret har verkligen inte varit det basta, det har regnat nastan varje dag. Fast varje dag har vi ocksa kunnat sola lite grann, och vi har da lyckats branna oss anda. Fast ratt blek ar jag fortfarande. Men jag orkar inte riktrigt bry mig om att det ar daligt vader, vi har sa trevligt anda. Och de andra aren har det varit FOR varmt, och da har man bara onskat att det ska bli lite svalt. Nu har man i alla fall kunnat sola utan att do, och trots den lilla solen da och da kant att det nog vore skont om det borjade regna igen.
   Havet ar mycket kallare i ar an de andra aren. Forr om aren har just denna del av havet varit riktigt varmt, men i ar kanns det typ som att bada i Leken, vilket inte ar sarskilt skont. Fast man har ju fatt offra sig nar man svettats bort i solstolarna.

Den forsta dagen vi var har var det ocksa daligt vader, och da bestamde vi oss for att aka in till en narliggande stad dar det finns ett nybyggt kopcedntrum. Det var jattestort och jattefint. Och det var riktigt bra affarer! Jag shoppade en massa bra grejer, brande alla mina semesterpengar pa en gang. Men det gjorde inget, for shoppingen har pa campingen ar ju inte sa mycket att ha egentligen. I alla fall kom jag hem med;
- Gra satinpumps, ca 175 kr
- Svarta sidenespadrillos, ca 150 kr
- Blank lila bolerokavaj, ca 200 kr
- Tre langa guldhalsband med stora Disneyhangen, ca 60 kr tillsammans
- Inredning (fotoram plus prydnad) i marin stil, ca 50 kr
Pa promenadstršket har vid campingen har jag dock utčkat med ett laderarmband i rott och vitt (45 kr), samt en stor lila vaska (ca 250 kr). Supernojd med alla mina inkop! Speciellt de gra pumpsen, dem ar jag riktigt kar i. Langtar efter att fa ha pa mig dem nan dag pa krogen.

I ovrigt har vi inte gjort sa mycket. Det blir ju mest att man ligger vid husvagnen. Har solen varit framme har vi solat, har det regnat har vi spelat spel.
   Varje kvall blir det "stan" (promenadstraket), och nastan varje dag ater vi varldens godaste kroatiska kulglass.

Imorgon ar det dock dags for hemfard for mig och Curt. Skont med lite sallskap hem, han ar valdigt trevlig. Tror att flyget gar typ tio, och sen byter jag till tag i Oslo och ar hemma vid nio imorgon kvall. Det blir drygt, men jag har sparat bade bocker och ljudbok till hemfarden.

Ikvall blir det lite avskedsmiddag ute pa restaurang for mig och Curt. Sa snart ska jag bege mig hemat och duscha och gora mig lite fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0