I wanna let you go

Tisdagen den andra juni 2009

12:05
Idag är det riktigt äckligt väder! Regn och svinkallt. Hur kunde det bli såhär efter helgen? Oh my goooooood. Och det ska typ vara likadant på studenten. Kill me. Vi blir första generationen på åtta år som får pissväder på vår student. Lyckat.

Krampen idag. Åkte in och gick tåget i alla fall. Det var kallt, segt och opepp! Och sen när väl tävlingarna drog igång kunde man inte se någonting eftersom alla stod upp (är det fint väder kan folk sitta också, då ser man), plus att hälften hade stora paraplyn! Så det var himla ovärt. Men jag drog efter att vi vunnit kanoten överlägset! Karro välte två kanoter, hahahahahaha! Booya!

Nu ska jag värma mig i ett varmt bad med ny Elle, och sen mysa med film och chips. Det är jag värd.


17:01
Sov i typ tre timmar förut! Så himla skönt. Lätt värt. Legat och kollat på tv fram tills nu. Dock borde man kanske sätta igång och fixa lite grejer nu?

Tydligen vann vi Krampen, yeeeeees!


19:10
Fyra himla skivor med bilder har jag brännt ut! Typ en och en halv gig, eller nåt sånt. Fast det är ändå rätt lite på ett halvår.. Har knappt fotat alls i år känns det som. Fast när jag väl använder kameran blir det desto mer bilder, så det jämnar väl ut sig. I guess.

Idag blev jag tydligen Twitter-användare. Förstår egentligen inte grejen med Twitter, i alla fall inte när alla andra ändå har Fejjan, men man kan ju alltid ge det ett försök. Och det är lite kul att skriva på engelska! Ska väl ge det några dagar, se om kändisarna skriver något kul. Än så länge är det i stort sett bara min favorit Ellen Degeneres som skriver skoj. Hon är för jäkla bra! Hade vi åkt till New York på bröllopet i höst hade vi lätt fixat biljetter till Ellens show.

Har inte fått något gjort idag. Ja, förutom rensingen av datorn. Fast dagen är väl inte slut än, i och för sig. Ska väl åtminstone försöka rensa på datorbordet i alla fall, det ser förjävligt ut. Mestadels mina grejer; noter och räkningar. That's my life!


19:38
Jag lyssnar nästan enbart på ljudböcker nu för tiden. Är egentligen inte så mycket för att lyssna på musik, trots att musiken är en så stor del av mitt liv. Det är väl mer så att jag har den musik jag behöver i huvudet, jag är min egen DJ. Alltså lyssnar jag på ljudböcker istället. För jag har sällan ork att läsa böcker. Förutom vissa givna kort som man bara SKA läsa. Men det är lite jobbigt att släpa runt på böcker i väskan jämt, då är ljudböcker mycket bättre! Men problemet är att det verkligen måste stämma med den som läser. En bra bok kan bli helt förstörd av att fel människa läser! Har avbrutit flera böcker som verkat spännande bara för att jag inte kunnat lyssna på människan. Som Carolina Gynnings bok till exempel: det är fem femtiotaggare som läser! Hur fan tänkte man då? Gaaaaad. Har nu upptäckt att det i strot sett bara finns två kvinnor som går att lyssna på; Katarina Ewerlöf ("stormamman" i Tomten är far till alla barnen) och Marie Richardson (mamman i Skärgårdsdoktorn). De är jättebra att lyssna på! De läser bland annat Liza Marklunds böcker. Nu ska jag lyssna på en Anna Jansson. Kommer inte ihåg vem det är som läser hennes böcker, men hon är också bra. Det kan till och med vara så att det är Marie eller Katarina som läser. I vilket fall ska jag börja gallra böcker genom att söka på uppläsaren! För annars går det inte

Nej, nu måste jag börja städa! Innan tvkvällen (Paris Hilton: My new BFF och House) börjar!


21:57
Nej, nu känner jag att den här dagen får vara slut. Är trött fastän jag sov hela eftermiddagen. Och imorgon skulle vi visst ha avslutning med alla sångarna. Få fika och sådär. Så ska vara i skolan klockan tio, alltså måste jag upp tidigt imorgon bitti. Lika bra att sova nu då. Blir en lång dag imorgon, måste städa en massa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0