Honey, honey

Onsdagen den nionde juni 2009

10:14
Idag vaknade jag av att mamma var inne och rotade på mitt rum: baksidan av att ha "förrådet" som rum. Sen kom typ hela hennes klass och tjoade, men de försvann sen som tur var.

Ätit toast till frukost, det är himla gott! Bra med stadig frukost, för strax ska jag ge mig ut i spåret. Vi får väl se hur det går med alla skavsår och den dåliga kondisen. Men men!

Ikväll är det bio med mitt gull! <3


10:38
Har beställt ny kalender, en sån jag hade förra året, som man får designa själv. De är jättebra, dock dyra! Fast det är det värt när man kan påverka mycket själv. Den här gången blev det svart bakgrund med rosa text, hehe.


13:57
Det blev ingen lång löparrunda, bara ett varv, och det är ännu kortare nu när de kapat den lilla utbuktningen. Hade tänkt springa ett varv och sen gå ett, men jag blev lite rädd för alla får som gick mitt i vägen. Nog för att de ser snälla ut, men vem vet, de kanske får ett anfall och biter mig. Jag ville i alla fall inte testa.

När jag kom hem ringde mamma och sa att hon och hennes elever skulle komma hem och äta mat, så då var det ju bara att slänga sig i duschen och göra sig iordning. Fick även åka upp till Ånnaboda och hämta Peter plus elev som hade velat stanna lite längre. Sen åt vi korv med bröd, samt delade på en fisk som de fått uppe i Ånnaboda av någon gubbe. Själva hade de inte fått nån fisk. Men det var väldigt mysigt faktiskt! Hoppas som tusan att jag stannar i Örebro i höst, då ska jag banne mig praktisera på Allé!


15:19
Är verkligen inne på att stanna i Örebro nu. Skulle jag inte komma in (vilket  jag verkligen borde) tänker jag jobba ett år och sen prova i höst igen. Pallar verkligen inte Eskilstuna. Fattar inte varför vi tog det från början. Var väl egentligen för att Tommy inte skulle behöva pendla så långt. Men nu verkar det inte alls vara något problem. Så nu kollar vi lägenhet för fullt. Vore så skönt att kunna flytta i mitten av augusti, men det vore ju dock bra att veta om vi kommer in först. Speciellt för Tommys del, för han har ju inget jobb att falla tillbaka på. Jag vet inte, kommer jag in och inte han får jag väl flytta själv tills han hittar jobb. Eller nåt. Det är fan dags att flytta hemifrån nu! I'm a grown-up woman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0