I'm moving on

Onsdagen den femtonde juli 2009

09:13
Idag är det dags att gå på lägenhetsvisning i Baronbackarna. Tjoho! Jag hoppas verkligen att vi får den, jag vill verkligen! Jag ska skrämma bort den som är före..
   Efter visningen ska Tommy och jag gå på stan. Jag måste ju spendera mina surt förvärvade semesterersättningspengar som kom idag (3 600), samt födelsedagspengarna jag fick av mormor och moster igår (900). Gött!

I eftermiddag är det jobb igen. Bara sju timmar, skönt! Imorgon är det dock nio timmar, och då fyller jag 20! Yay. Det betyder att jag kan köpa lite förfest tills på lördag. ;) Hihihihi.


13:14
Jag är kär. Jag är så himla, himla kär. I en lägenhet. I Baronbackarna. Oooooh, myyyyy! Alltså, jag säger bara det: JAG SKA HA DEN! Jag kommer bli så himla besviken om jag inte får lägenheten. Kanske allra mest för att det skulle vara så orättvist att förlora den till pundaren (ja, på riktigt) som står etta på den. Jag är mycket mera värd den än han! JOOOO! Jaja. Jag får försöka överleva om jag inte får den. Men jag hoppas, gud vad jag hoppas!
   I vilket fall var lägenheten, som ni säkert förstås, väldigt fin. Verkar vara en bra trappuppgång, och gården är lumig och jättefin! Lägenheten är en stor tvåa, minns inte på hur många kvadrat, men jag tycker den är stor. Relativt stort sovrum med massor med förvaring. Vardagsrummet är stort och ligger liksom ihop med köket. Det är liksom halva lägenheten, så edt blir kombinerat mat- och vardagsrum. Själva köket är litet, men det gör inget. Det är liksom öppen planlösning, så kök och vardagsrum går ihop. Typ L-format kan man säga. Jag har storslagan planer för lägenheten! Nej, men jag blev verkligen kär, gillade upplägget. Precis en sån lägenhet som jag tittat efter. Så även om jag inte får just den här tänker jag fortsätta söka på tvåor och treor i Baronbackarna. Nån dag har jag säkert så mycket poäng att jag står först! Men sälvklart hoppas jag på att lodisen ska tacka nej.

Efter visningen åkte vi upp på stan. Lämnade tillbaka pappas vindagbok, och köpte istället tre t-shirtar, det behöver han! Till mig själv köpte jag en kavaj för halva priset på Gina, och så lite smycken på H&M. Till den framtida lägenheten, vilken det än blir, köpte jag två förvaringsburkar till köket i form av bakelser, på Entré, sååå söta! Blev även en smyckeshängare. Och så lunchade vi på Creperiet. Åt en La Suede, alltså en crepe med jordgubbssylt, grädde och vaniljglass. Mums!


22:47
Seg dag på jobbet idag, fast ändå inte. Kanske mest slutet egentligen. Men ändå. Snart är min tvåveckorsperiod över! Imorgon är det dock jobb igen, morgonpass till 16:00. Joooobbiiiiigt. Man hade ju kunnat hoppas på ledighet på sin egen tjugoårsdag, men icke. Men men. Det är inte så farligt. Ska faktiskt luncha med mamma och pappa mitt i passet, så det blir skönt. Nice att man kan göra såna grejer under arbetstid, bara bra att komma ur huset.

Ska bli himla kul imorgon kväll. Blir först bowling med Anna, Jennifer, Tommy, Carin och Hannes, och sen drar vi till Frimis. Me like! Hoppas verkligen att det blir en toppenkväll. Hinner inte fira med mamma och pappa, därav lunchen i Kumla, så jag får fira med dem på lördag också. Alltså inga presenter imorgon! Sad face.. Hehe, nejdå. Jag förväntar mig inte så mycket från dem heller, för datorn skulle vara både till studenten och födelsedagen, så.

Jaja, nu ska jag försöka sova. Upp klockan sex imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0