I'm learning to fly

Onsdagen den åttonde juli 2009

05:52
Jag är uppe med tuppen, för jag kunde inte somna om när jag vaknade tio i fem. Sugigt! När klockan var kvart över fem och jag inte ens var i närheten av att somna om kände jag att jag lika bra kunde stiga upp, eftersom jag ändå skulle upp klockan sex. Hade jag somnat om hade jag med all säkerhet varit aptrött. Nu är jag dock skapligt pigg! Och hungrig. Hade egentligen tänkt äta frukost på jobbet, men jag är hungrig nu och jag hinner äta innan jag drar, så nu blir det frulle.


15:52
Den här dagen bara försvann, gud va skönt! Det blir väl så när man är på stan i flera timmar. Men mysigt har vi haft det!

Nu är jag ledig tills på lördag, skönt som tusan. Men det blir väl fullt upp ändå. Idag ska jag väl inte göra så mycket, men snart kommer ju familjen hem så jag måste städa och sånt. Och imorgon ska jag på stan och bio med baby. Full rulle!

Nu blir det "lunch" och tv.


19:32
Somnade i soffan, sov över två timmar. Så himla skönt! Välbehövligt. Som tur är har jag ingen tid att passa och gå upp till imorgon, så det spelar ingen roll om jag lägger mig sent idag. Goodie. Nu ska jag till affären och köpa nåt gott.


20:24
Hmm, mamma ringde nyss. Tydligen är de redan i Sverige, så de kommer hem inatt eller imorgon förmiddag. Men herregud! De skulle ju för tusan komma hem på lördag! Gaaaaah, jag har inte ens börjat städa än! Det är helt enkelt bara att sätta igång. Tur då att jag är på städhumör.


21:30
Det var visst inte så jättemycket att städa egentligen. Ja, om man bortser från mitt rum då, förstås. Mest att plocka undan lite, och så dammsuga. Mitt rum får jag nog ta imorgon, det känns lite överkurs att ta tag i det nu. Men vi får väl se senare, när jag är klar med detta!


22:53
Alltså, vår tvättmaskin måste vara den långsammaste i världshistorien. Den har varit igång i över två timmar nu! Så himla drygt att bara vänta på att den ska bli klar.
   Men nu är jag i alla fall så gott som klar med städningen. Har plockat undan det mesta på mitt rum, men orkar inte byta sängkläder och dammsuga ikväll. Men för övrigt tror jag nog att huset är redo för inspektion av huset.
   Vetja om det inte är en avslutande tvättmaskin jag hör nu? Eller gör den sig bara redo inför ännu ett ryck? Hmm.


00:13
Nää, hörrni, nu börjar det faktiskt bli läggdags. Fast måste ju hänga den förbenade tvätten först.. Men ska bli skönt att sova. Fast jag vaknar väl säkert och vill gå upp när familjen kommer hem inatt. Om de inte fått för sig att stanna och sova efter vägen. Men ändå. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0