I had to go throw it away

Fredagen den tjugofjärde juli 2009

10:02
Imorse vaknade jag av att jag var kissnödig. Sådär som jag så ofta gör. Trodde dock att det var mitt i natten, så att jag skulle kunna somna om sen. Men icke. Klockan var tjugo i nio, så det var ju bara att ligga vaken sen. Dumt att somna om eftersom jag har en hel del att stå i idag, innan jag börjar jobba klockan tre. Närmare bestämt något varv i spåret och sanering av soffan. Yep. I'd better get going.


10:46
Gaaaah! Skulle ge mig ut och springa, men upptäckte ett stort skavsår på vänstra hälen. Försökte täcka upp med plåster, men det gjorde ändå ont när jag satt på mig skorna. Då bestämde jag mig för att ge mig ut och cykla, då kan jag ha andra skor som inte ligger mot skavsåret lika mycket. Satte upp på cykeln, cyklade upp mot Tomta.. och upptäcker att det blåser halv storm och att jag aldrig kommer palla att cykla rundan i blåsten. Gav upp och cyklade hem. Blir ingen träning idag! Får se om det ens funkar att gå promenad på jobbet, skavsår är ju inte att leka med. Jaja. Jag har ändå gjort min träning för den här veckan, men ändå.


12:08
Har försökt dammsuga soffan. Det gick sådär. Jag vet int eom det är fel på dammsugaren eller om katthåren bara sitter jävligt hårt fast, men de försvinner i alla fall inte. Jaja, vi får se hur det går med textiltvätten. Jag väntar med den tills mamma kommer hem, så jag inte förstör något.


13:11
Färdig! Ingen aning om det gjorde någon skillnad, men nu är det i alla fall gjort. Jag är lite smått svullen i luftvägarna, vet inte om det är för att jag är allergisk mot katthåren på soffan, eller om det är från textiltvätten? Hoppas det inte är katthåren i alla fall, åtminstine inte om de inte går att få bort, för då kommer jag vara allergisk mot min soffa. Jag kan se annonsen framför mig: "Soffa säljes p.g.a. allergi". Vafan tror man då liksom? Jaja. Det märker vi.


14:29
Mamma kom hem från stan med världens bästa lunch i beredskap: pommes och revbensspjäll! Det är inte dåligt för en vanlig fredagslunch. Fast jag är ju inte hemma ikväll, så den lite lyxigare fredagsmiddagen får jag ju stå över. Gott var det i alla fall!

Nu ska jag iväg och jobba. Fick rota igenom garderoben efter ett par skor som inte ligger åt skavsåret. Det fick bli ett par guldiga tofflor som jag inte använt nån gång knappt. Bättre än inget, men är väl inte så bra att gå promenad i. Jaja, det styrs. Ciao!


22:49
Gick fort på jobbet, men någon promenad blev det inte för handtaget på rullisen cepade sig idag igen! Gah! Fast imorgon MÅSTE vi ut och gå, annars kommer jag dö på mitt niotimmarspass. Jaja. Det ska vi nog ordna. På något sätt.

Viktoria messade förut och tiggde skjuts till Ullared. Självklart sa jag ja! Så det blir hon, jag, Tommy och en kompis till Vicko som åker till Ullared på onsdag. Mys! Lägligt nu med flytten och allt, vi kan nog komma billigt undan med många saker. Kommer köpa på oss till exempel städ- och köksgrejer, och självklart en hel del inredning och annat smått och gott. Det kommer bli kanonkul! Hoppas bara jag inte är alltför död så att Tommy slipper köra hela vägen själv. Förra gången vi åkte orkade jag knappt köra nånting, och på hemvägen höll jag på att somna vid ratten. Det vill vi inte vara med om igen!

Jaja, nu måste jag gå och lägga mig. Börjar jobba klockan sju imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0