Flashback to warm nights

Tisdagen den fjortonde juli 2009

10:07
När jag vaknade tidigt idag kände jag att, nää, om man skulle passa på att ge sig ut och springa lite? Sagt och gjort. Efter en stunds SOLO-läsning satte jag på mig träningskläder, snörade på mig mina enormt slitna löparskor (anno 2002, typ) och gav mig ut. Det var skönt. Hade ingen lust att köra spåret idag, så det blev Holmstorp --> "Gruvan" --> Gunnar Karlsson. Den "nybyggda" uppförsbacken i slutet av rundan höll på att ta livet av mig, så jäkla brant! Typ som att springa uppför en bättre pulkabacke. Dock inte lika lång, men ändå. Blev en bra runda på cirka 20 minuter. Hur långt det är vet jag inte, men längre än ett varv i spåret i alla fall. Kanske dubbelt till och med. Jaja. Skönt att ha det gjort i alla fall. Mitt mål är att springa minst en gång i veckan. Nu när jag jobbar så mycket kommer jag inte orka/ha tid för fler rundor än så. Men I'm going strong med mitt styrkepass, minst ett varje dag. Har ökat på med fler repetitioner sen jag började, det tar sig! Den bästa träningen är den som blir av, det är mitt motto när det gäller träning. Många tänker ju ibland att nej, nu tog jag en chokladbit, jag som varit ute och sprungit. Men jag brukar tänka att jag nog skulle ha tagit den ändå, och då är det ju bättre att jag har sprungit i alla fall, än att jag bara skulle ha ätit den och suttit still. Yeah!

Snart kommer Baastads och fikar. Det ska bakas äppelpaj innan dess. Mums! Sen blir det jobb 14:00 - 21:00. Skönt med en timma mindre för en gångs skull..



11:01
Har fått hem tackkorten från Korthuset. De är fina, men tyvärr blev det inte mycket plats att skriva på (hade tänkt skriva en liten kommentar om det jag fått), så det får väl bara bli en namnteckning då. Men ändå. Blir utdelning på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0