Will you count me in?

17/1-09 Lördag

14:57
Inatt sov jag typ elva timmar, för skönt! Något som inte är tillnärmelsevis lika skönt är att jag hostar slem. Eller, rättare sagt, stora snorbollar. Fresh, I know.. Men har i alla fall börjat knapra tabletter, alltid något.

Idag har mamma och jag gjort stan, så att säga. Vi kollade på bal/studentklänningstyger samt mönster. Hittade ett helt gorgeous mörkrosa satintyg, väldigt sugen på den till balen faktiskt. Tror jag hittat mönster till studentklänningen i alla fall, en kort variant med lite vidd i kjolen och ett band i midjan som gör över i en halternecklinning. Mycket fin. Balklänningen är dock fortfarande lite osäker. Men, som sagt, färg har jag nog hittat i alla fall.
   Köpte lite grejor på H&M. Blev två nagellack (ett chockrosa och ett mörkrött), ett rosa läppglans (som tyvärr bara gav lite glans, ingen färg) samt ett fempack strumpor (välbehövligt!).
   Blev en repa in på IKEA också. Sjukt mycket folk. Jag var sugen på att köpa en ny bordsskiva till mitt rum, en jättefin i svart och ofärgat glas med lite figurer. Kostar dock nästan 600 spänn, så tror jag väntar tills flytten är lite närmare. Den har funnits väldigt länge nu, så jag tror den finns kvar ett par månader till.

Ikväll blir det fest hemma hos Hannes. Det ska bli riktigt kul, fast jag är ju inte jättepigg eftersom jag fortfarande är sjuk. Men alltid kul att träffa folk. Vet dock inte vad jag ska ha på mig.. Hmm.. Det chockrosa nagellacket är i alla fall givet. Blir nog svarta kjolen och en body, uppklätt och neddressat på samma gång. We like.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0