When you look into your heart

14/1-09 Onsdag

09:57
Godmorgon, godmorgon! It's me, the sick fuck.
   Mår okej idag också, men har fortfarande feber. Men det är inte så mycket, så om inget drastiskt händer över dagen går jag till skolan imorgon. Har inte riktigt tid att vara hemma mer..

Insett att jag inte tvättat håret sen i fredags. Äckligt, va? Men jag tycker det är bättre att låta håret vila nu när jag ändå inte är out in public, det håller sig rent bättre sent. Måste dock poängtera att jag har duschat sen i fredags, jag är ingen grottmänniska.

Jaha, så vad händer idag? Det gamla vanliga.
- Bad
- Ellen Degeneres
- Piano
- Mat
- Affären
- Glamour
(tidningen, INTE programmet!)
- Top Model (säsong 10 klockan fyra och säsong 11 klockan åtta)


11:01
Fint väder ute idag. Hade varit prefekt för en långpromenad, men det klarar inte kroppen än. Har liksom hög puls bara av att sitta still. Kroppen försöker väl få ordning på infektionen.

Väntar på att posten ska komma. Vet inte varför, väntar mig inget speciellt. Men man vet aldrig vad som kommer med posten. Fortfarande ingen Halénskatalog, borde komma snart. Kanske en tidning? Eller något annat skoj. Who knows?


11:43
Men faaan vad tråkigt det är att vara hemma idag dååååå.. Jag dööööör. Och posten var en besvikelse. inget intressant.

Ringa Haga och avboka pilatesen now.


13:49
Ibland är det en himla tur att man har kompisar som håller reda på en. Jag ska ta detta från början. I våras, precis innan skolavslutningen kom listorna om treans IV-val upp. Jag ska ha teaterfördjupning. I våras stod det att det skulle hållas på Karro, vilket inte var så konstigt eftersom vi inte har teater på Risbergska längre. Så skulle vi alltså ha upprop till IV-valen i måndags. Dock var jag sjuk, så jag missade veckans lektioner. Och det var nog lika bra det, för tydligen har en del ändrats sen i maj. Som tur var så var Angelique inne på MSN idag, och då passade jag på att fråga om det var något speciellt som bestämts om teatern. Det visade sig då att vi för det första inte ens skulle vara på Karro, utan på Svänghjulet som sist. Och vi ska köra både måndagar och tisdagar, inte bara tisdagar som förr. Ja, det var då tur att jag fick tag på Anki, annars hade jag stått utanför Markurells på måndag som ett fån.


14:19
Alltså, nu blir jag lite ledsen här. Hör har jag suttit och bestämt mig för att jag imorgon äntligen ska bege mig ut i civilisationen igen. Och då kan man ju alltid passa på att ta igen den tid man inte hunnit träffa folk på. Men är det någon som har tid med mig? NEJ! Här har jag alltså fått nobben av tre pers inom loppet av 20 minuter. Det är inte schysst! (Observera att jag inte är arg eller bitter, bara.. konstig. :p) I alla fall tänker jag nu muta (you heard me) min bf (=boyfriend) att komma hit imorgon. Jag får ju faktiskt lön imorgon, så jag får väl investera lönen i sällskap.. That didn't come off well..


19:21
Jodå, mutan fungerade perfekt. Först blev mutan bio, men sen ville han se Benjamin Button, men eftersom den inte har premiär förrän på fredag så skjuter vi på besöket lite. Då bestämde vi att jag skulle åka till Nora istället, då behövde jag inte ens muta honom. Men sen insåg både mamma och jag att jag inte ska till skolan (eller Nora för den delen) om jag
a) fortfarande har feber
b) är så svag i kroppen att det tog en kvart att gå till affären, när det i normala fall tar fem minuter
c) har lika hög puls som efter ett träningspass
Vi kom då fram till muta nummer två: pengar. Dettta är alltså inte för att han inte vill vara med mig, utanför att han är luspank. Så han får ta sina sista pengar och parvla sig hit imorgon, och så får jag skicka över busspengar sen. Good deal.

Jag gick igenom min garderob förut. Jag måste erkänna att jag faktiskt har för mycket kläder. Och jag är precis som Carrie Bradshaw i Sex and the City- jag har inte hjärta att slänga plagg! I vissa sällsynta fall får jag ändå ge med mig. Som när jag växt ur vissa plagg (hallå, det är inte rimligt att som nästan-tjugoåring få på sig ett par byxor som jag hade som nästan-tonåring), eller när något är trasigt, eller ja, du fattar. Men idag gjorde jag ett mellanting. jag lade undan kläder som jag visste att jag använder mycket sällan, men som faktiskt kan komma till användning en dag. Som till exempel en strandklänning jag använde hela tiden i Kroatien- inte särskilt användbar nu, men kommer användas hela tiden i sommar! Borde då kanske ha lagt undan alla andra sommarkläder, men en del av dem kan man faktiskt använda till våren, eller med varmare plagg redan nu. Skit samma. Två fyllda Ullaredspåsar blev det, och alla som någon gång sett en sådan vet att dessa är huuuuuge. Så man skulle ju kunna tro att det ekar rätt tomt i garderoben nu. FEL, fel, fel. Fortfarande rätt smockfullt, men nu är det (än så länge) någorlunda organiserat utefter plaggets typ (långärmat, t-shirts, etc.). Gäller bara att hålla ordning där nu. Vilket inte är särskilt troligt, men ändå.

Snart är det Top Model. Det är min räddning nu när jag ligger hemma. Man får egentligen inte säga så, men jag börjar faktiskt bli lite trött på SATC. Eller, inte direkt trött, men det räcker att jag kollar på det innan jag ska somna. Annars blir det nog overload.
   Efter Top Model är det fyrans nya Made in Sweden. det är nog ett mamma-Malin-program. Blir nog intressant.


22:01
Vad tragiskt det är att det bara är någon enstaka person som läser min blogg. Vem är det, by the way? Jag skulle väl få gissa på Sara Ljungsten som lämnar en kommentar ibland, haha. Jaja. Som bloggnamnet antyder (my own kind of therapy) så är detta bara för att jag behöver skriva av mig, som en oavlönad psykolog. Vore det förresten inte ett fantastiskt albumnamn?

Made in Sweden var asbra! Jag diggar verkligen nya Idoljuryn, även fast jag tyckte minst lika bra om den gamla. Men vill man inte bara äta upp Kim? Han är som Björn Gustafssons storebror, mums! Och Janet, vilken röst. OMG. Ja, det blir nog ett program att följa i alla fall.

Satans, jag har börjat hosta. Slem. Blä. Och samtidigt torrhosta. Var kom detta ifrån? Lägg ner.
   Som sagt blir det ingen skola imorgon heller, och förmodligen inte fredag heller. Det känns segt. Kanske allra mest för att jag känner mig okej, men samtidigt så vet jag att jag nu faktiskt måste lyssna på min kropp. Det måste finnas en anledning till att jag blivit sjuk med så täta intervaller. Nu blir det alltså vila tills jag är feberfri. Låter ju helt sjukt att säg att man har feber när termometern visar 37,5, men som jag har sagt förut- jag har en väldigt låg kroppstemperatur, på under 36,5, så allt över det är feber för mig. Så det så!
   Imorgon kommer i alla fall min baby, och han brukar vara duktig på att bota mig. (:

Kommentarer
Postat av: Sara

Jo jag bevakar ju, (hum det där lät stalker-aktigt) men ändå.

2009-01-15 @ 11:17:53
URL: http://sarispop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0