Lipstick jungle

13/1-09 Tisdag

10:16
Inatt kunde jag knappt somna, men när jag väl gjorde det drömde jag bara en massa mardrömmar. Vet inte vad som är värst: sömnlöshet, eller mardrömmar?

Well, inte så mycket feber nu på morgonen, men feber har jag. Har förmodligen influensan, tror inte det är bihålorna den här gången. Bäst att ta det lugnt och vara hemma tills man är feberfri, speciellt om det är flunsan, eftersom den är rätt smittsam. Men man missar ju sjukt mycket, men det får jag väl leva med.

Snart blir det badet, och sen ska jag ta mig till affären och köpa glass, för det har jag varit sugen på hela veckan. Puss.


11:34
Det känns som vår ute. Det luktar vår. Mums! Jag vet att det inte är dags än, men jag sneglar ändå in i skogsbrynet i hopp om att se små blåsippor spira. Åh!

Ska kolla på Låt den rätte komma in idag, tror jag. Fast den kanske kräver sällskap? Vi får se.. (:

Dagens topp-tre-musik (från spellistan hits 2008);
-     Lady Gaga - Just Dance
-     Sara Bareilles - Lovesong
-     Colby Callait - Bubbly


11:58
Aaaah, happy, happy! ÄNTLIGEN skrivit klart låten, text och allt! Texten kanske behöver lite bearbetning, men överlag är jag jättenöjd, den har fått den nyans och kärna jag velat ha. Lägger nog upp texten här sedan, wie.


13:46
Just ätit en underbar måltid bestående av bacon, klyftpotatis och äppeljuice. Mumma. Måltiden förtärdes framför Ellen Degeneres show, det är sjukt bra! Idag var det hennes 900:ade avsnitt och Steve Carell var där. Han från 40 year old virgin, du vet. Han var jätterolig och började med att smyga in i studion bakvägen och skrämma Ellen, haha, det var sååå kul.

Fick en Glamour idag, wohoo! Jag kan inte riktigt bestämma vilken tidning jag gillar bäst. Glamour är överlägsen då det gäller långläsning, alltså att tidiningen räcker i en evighet, men dessvärre kommer den bara ut en gång i månaden.          SOLO är också grym, och räcker ganska länge. Och VeckoRevyn kommer varannan vecka och har ofta mycket bra budgettips, dock lite för tunn. Nepp, inte lätt att välja, men som tur är behöver jag ju inte bara välja en, utan alternerar mellan alla tre, plus Chic och Glaze.

Beställt från Ellos idag. Eller, jag har i alla fall fyllt i en order. Det blir en grön vårjacka och en blåvitrandig bikini, bestående av en bandeauöverdel och boxershorts. I like, I like.
   Ska nog försöka beställa lite från H&M också, men det blir nog mest accessoarer faktiskt. Fanns ett jättefint halsband med matchande berlockarmband, och massa fina örhängen. Och flera par skor to die for! Skor to die for fanns det förresten hos Ellos också, men har inte riktigt råd.. Blä. Men snart är det lön, wohoo!


15:13
Suck, bara en säsong kvar av SATC. :/ What the hell ska jag kolla på nu då? Kanske börja om med Gilmore Girls, och faktiskt ha koll på säsongsordningen. Har flera säsonger, men har inte märkt dem så väl så vet inte riktigt i vilken ordning de ska komma. Får väl ladda om. Borde ha lite Desperate Housewives och Gossip Girl att kolla ikapp också. Mja. Vi får se helt enkelt. Kanske till och med blir så att jag börjar titta på Grey's Anatomy eller Ugly Betty, två serier jag inte sett ett enda avsnitt av, men som tydligen ska vara väldigt bra. Kanske kan bli något?
   Well, snart är det i alla fall Top Model, och jag ska gotta mig med glass och cola! Btw så är det Toppan ikväll också, wohoo!


16:57
Gud, vad spännande det var på Top Model idag. Ja, säsong 10 alltså. Jag är ju lite efter så att säga.. Höll på att dö när Fatima missade plåtningen, hon är min favorit, så sjukt snygg, och verkar ha alla hästar hemma också. Fast det hade varit sjukt om hon hade åkt ut för att hon var iväg och fixade sitt visum. Hade hon inte åkt hade hon i alla fall åkt ut eftersom hon inte kunnat flyga med de andra. Men i alla fall. Längtar till säsong 11 ikväll! :D

Min nacke är mycket bättre idag, masserade den rätt mycket igårkväll, och låg nog relativt still inatt. Och febern har hållt sig i schack, än så länge. Har väl mellan 37 och 37,5 ungefär. Men jag gissar att jag är hemma imorgon också. För det första vill jag bli ordentligt frisk, för det andra vill jag inte smitta ner ett helt dagsi med influensan, och för det tredje gör det ont att sjunga. Så det blir väl soffhäng imorgon med, men jag räknar med att vara tillbaka på torsdag.


17:54
Nää, nu börjar det bli riktigt segt att vara sjuk faktiskt. Skönt att jag börjar bli bättre..


19:08
Legaten stund i soffan med den gamla massageapparaten. Och jag menar en MASSAGE-apparat, inget annat, okej? Den gjorde nog susen tror jag, nacken känns mycket mindre öm. Wohoo! Borde dock boka riktig massagetid, men måste få riktig koll på schemat först så jag vet när jag kan. På tal om schemat insåg jag nyss att jag glömde att göra försäljning&serviceuppgiften. Attans. Jaja, jag får väl nöja mig med ett VG. Men vad vet jag, jag kanske har MVG ändå.. Well.

Jag har typ en finne på ögonlocket, precis vid fransraden. Fast det kan man väl inte ha? En finne på ögonlocket liksom? Jag vet inte, men det ser precis ut som en, och ont som tusan gör den också! Men men.


19:38
Satt precis och funderade på hur jag vill att min bal- respektive studentklänning ska se ut. Det är så svårt! Jag vet i alla fall att jag med största sannolikhet vill få klänningen/arna uppsydda. Har tänkt på flera olika modeller och färger, men jag vet inte. Jag är lite sugen på en vit klänning med en smal röd strimma i midjan, och eventuellt ett band i nederkant, men det kanske känns lite väl lucia? Annars en vit tubklänning med svart i över- och nederkant, eller tvärtom. Hoppas farmor är en fena på att sy i alla fall, haha.


21:00
Jahapp, now what? Toppan är slut för idag och nu finns inget kul att titta på längre. Det får väl bli SATC igen, sista säsongen. Hmm. Eller nej, nu vet jag! Jag rullar in Marcus fåtölj och kollar på gamla klassikern En fyra för tre istället. Yay, det blir bra, hade nästan glömt att jag har serien. Go, go, go! I love it, med Björn Gustafsson (den äldre, that is) och Birgitta Andersson, så bäst! Precis som i de gamla Jönssonliganfilmerna, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0