I'm not gonna write you a lovesong

18/1-09 Söndag

18:26
Igår, innan jag skulle åka in till stan, fick Marcus och jag en tråkattack. Vi var liksom helt uttråkade. Till sist kom vi i alla fall på att vi kunde baka något. Sagt och gjort- vi bakade chokladmuffins och hallon- och blåbärsdrömmar. Tyvärr hann jag inte smaka, eftersom jag var tvungen att göra mig iordning inför festen.

Festen hos Hannes var verkligen helt sjukt lyckad. Massor med trevligt folk och sköna diskussioner. Satt mest i köket och snackade, men det var riktigt nice. Tommy och Kevin var mitt trogna sällskap under kvällen, och så vissa gästspel, haha. jag rockade med mitt cerisa nagellack, verkligen den perfekta rosa färgen! I alla fall var vi kvar till två, sen rulade bilen hemåt Nora, där jag slocknade på fem röda.

Spenderat hela dagen i sängen, så himla skönt! Vi tittade på film och sådär. Vid femtiden åkte jag hem, och eftersom det är typ en och en halv timmas väntetid i stan så fick jag skjuts hem av pappa, tackitack.

Blir lugn kväll. Bara slappa och tagga för skola imorgon. Blir nog nice, börjar i alla fall dagen med teater, love!

Dagens filmtips: Taken. Helt sjukt bra film med Liam Neeson, där han spelar en före detta spion vars dotter åker till Paris och blir bortrövad och såld som prostituerad av den albanska maffian. Om du mot förmodan skulle tycka att filmen är tråkig kan du ju i alla fall roa dig med att försöka räkna hur många personer som blir dödade i filmen. Nej, men detta är faktiskt en av de bästa filmerna jag sett, och jag gillar inte ens action. Full pott faktiskt!


19:25
Yay, nu har jag äntligen ett ordentligt tidsfördriv på mobilen: Bejeweled! Finns så sjukt lite spel till min mobil, så nu får jag leva med att det kostade mig 50 spänn. Jag älskar Bejeweled och jag blir grymt rastlös när jag typ kollar film eller nåt, så måste spela mobilspel. Förr var det tetris, haha.


20:30
Beställt bikini samt vårjacka från Ellos. Hade tänkt mig en blåvitrandig bikini, men toppen skulle komma så sent (slutet av april), så bestämde mig för denna marinblå. Jackan tror jag kommer bli väldigt bra, men får se om storleken passar, tuttarna tar ju liksom rätt stor plats, så kan bli tight med 38/40. Men 42/44 känns väldigt stort. Jaja, vi får se. Har ju fri retur, så det ordnar sig.

Fatta att jag i helgen kom på hur man fick in bilder i bloggen?! Har väl inte direkt varit så intresserad av det heller, men ändå. Retard!?



21:14
Nog är man olika alltid. Mamma tycker att det är helt rimligt att betala för en campingplats som det tar en kvart att åka till. "För det är ju så skönt att komma bort". Men gud, ställ då upp vagnen nånstans som i alla fall känns lite borta, Ånnaboda liksom, då kan du ju lika bra åka upp dit och vandra, eller vad det nu är du vill göra, och sedan åka hem. Jag fattar det bara inte. Visserligen hatar jag husvagnen, det är trångt och jävligt, men jag skulle kunna följa med någon helg om det var så att vi åkte till nåt annat ställe. Någon timma bort eller så. Då skulle det inte kännas så "hemma" i alla fall. Ska man ha husvagnen i Ånnaboda kan man väl lika bra spara pengarna och ha den parkerad på bakgården, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0