Biffragu, ostsufflé,paj och pudding en flambé

29/1-09 Torsdag

12:48
Vilken konstig dag, kan inte bestämma om den är bra eller dålig.
   Började i alla fall med att jag åkte till skolan och tyckte att det var konstigt att jag inte såg några Es3:or. Tänkte väl mest att lektionen redan börjat, men sen var det inga där ändå. Då växte misstankarna om att vi kanske var och kollade på film någonstans. Sedan bekräftade Janne mina misstankar, tydligen skulle vi vara på Roxy klockan nio. Tur då att jag var i skolan kvart över åtta. Jag var visst inte ensam heller, hittade både Franz, Jenna och Matz,som också var vilsna. Men jaja. Vi kollade i alla fall på La Zona, somnade mot slutet. Var väl skaplig, men det var lite svårt att fatta.
   Efteråt gick jag, Sofie, Ida, Mahja, Lina, Camilla och Elin till gamla Melkers (glömt vad det heter nu..) och åt en härlig lunch. Jag åt bakad potatis med kräftröra, mums!
   När vi väl stressat tillbaka till skolan för att alla skulle börja halv ett satt det en lapp där det stod att Caroline var hemma, så jag hade ingen sång, vilket betydde att jag i runda slängar hade halvtimmar mellan halv elva och tio i två. Blä! Nu är det alltså drygt..


15:59
Så ovärd dag. Vi var två man kort på ensemblen så vi övade bara en liten stämma, så himla onödigt. Kunde lika bra ha åkt hem efter bion.

Nu ska jag åka till affären och
1) Skicka tillbaka paket från Ellos
2) Hämta ut paket från Yves Rocher
3) Köpa något gottigt, vad det nu kan vara


17:02
Det var ett jättehärligt läppglans som kom från YR. Smakar verkligen hallonkräm, och är riktigt mjukgörande och glansigt. Me like! Att det bara kostade knappt 30 kronor gör ju inte det hela sämre..


19:32
Ätit underbar middag bestående av stek och klyftpoatis med paprikapulver. Åhsågott!

Snart ska jag kolla på Sveriges sämsta bilförare, det ska bli kul. Minns att förra omgången genererade en hel del skratt. Att vissa ens får körkortet!?

Sitter och luktar på mina händer, de luktar hallon. Vi har världens godaste tvål!

Idag har jag bestämt mig angående skor till student/bal. Bara de finns kvar ska jag köpa ett par svarta satinpumps från Bianco, såna med rosett bak. Eventuellt de med blommor på, om de kommer in igen, hört att de är slut.. Men i vilket fall komemr de bli jättefina! Och så har jag bestämt mig för att köpa det rosa tyget på Ohlssons, och därifrån ska jag även beställa mönster till studentklänningen, som kommer vara vit med svarta band. Det kommer bli gorgeous!

På lördag blir det Stockholm med gosebubben, en försenad julklapp. 1 000 kronor har jag till mitt förfogande, plus lite av mina egna pengar. Jag ska shoppa loss! Fast smarta grejer som jag kan använda ofta.. Men en ny väska behövs i alla fall! Och så ska jag köpa någon fin bok som jag kan klippa ut och skriva recept i. Om jag orkar sätta mig och göra sånt, haha. I vilket fall är jag sjukt taggad på Stockholm, det ger alltid resultat!

Tre Stockholmsmåsten:
- Pocketshop. Jag älskar pocketböcker, och brukar alltid köpa några på stationen.
- Chokladkoppen. Världens bästa café i Gamla stan! Enorma bakverk till humana priser. Ska tydligen vara ett av Stockholms populärare gayhak också, by the way.
- Lagerhaus. Billiga smågrejer, man kan gå runt i evigheter. Lycka att de kommer till Marieberg snart!


21:12
Skrattade som tusan till Sveriges värsta bilförare, men det tog ändå priset när vi zappade över till Skitiga jobb. Det handlade om alpackor, ett slags lamadjur. Väldigt vackert djur när de har pälsen på, men himla fult när det är rakat! Jag skrattade så jag dog! Bilderna gör inte programmet rättvisa, men du kanske kan tänka lite själv också. Roligt var det i vilket fall, och jag har inte skrattat så gott på myyyyycket länge!

Vackert djur!Inte så vacker längre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0