She's having a baby

20/2-09 Fredag

08:27
Inatt har det genomgående temat för mina drömmar varit något så otippat som toaletter. Dock inte så svårt att lista ut vad det betyder; var kissnödig när jag vaknade. Hade velat sova länge, men det var inte längre läge att ligga kvar då jag började tro att jag skulle kissa på mig. Hade inte varit så trevligt. Nu är jag ändå trött, men samtidigt tillräckligt vaken för att inte kunna somna om. Det är ju värdelöst..

Tommy är iväg och jobbar, så jag är själv ett par timmar. Hoppas jag är helt ensam här hemma (Nora), det är skönast så. Har i alla fall inte hört något från någon annan än, så det bådar gott. De borde alla vara iväg och jobba.

Ikväll ska jag förhoppningsvis vara barnvakt åt lillkusinen Casper. Kommer dock inte få gosa särskilt mycket, ska vara barnvakt typ vid tio, då han borde sova för länge sedan. Men man kan ju i alla fall titta! Han är superdupersöt, sådär som alla bebisar är, fast ändå lite mer. Det syns att han kommer bli en riktig sötis när han blir större. Och han har ju snygga föräldrar att brås på..

I helgen blir det jobb. I hate it. Måste se till att skriva ansökan till Ica, har kanske chans där. Men det börjar bli bråttom känner jag.. Ska nog utnyttja denna förmiddag till att skriva ansökan och cv.


10:05
Verkar som jag är själv ändå, skönt..

Har nästan skirivit klart min jobbansökan nu, och jag är peppad på att söka! Fast jag kommer vara dyngnervös när jag ska lämna brevet ändå, fastän det inte är det minsta farligt. Jag bara är sån.. Men min mage säger att jag har någonting på gång här nu, jag hoppas på det bästa.

Känner mig i behov av en klippning. Särskilt luggen, den börjar bli bångstyrig. Jag börjar dessutom bli less på mitt bruna hår, vill bli blond igen! Fast inte sådär mesblond som jag var innan jag färgade, utan mer blekt. Får väl gå ett par sessioner på Virginska, det enda jag har råd med.


12:11
Är det såhär det känns att sitta i fängelse? Visserligen ett ganska flashigt fängelse med både internet och tv, men ändå. Jag vill ut ur huset, men haringa nycklar. Kan ju inte lämna huset obevakat. Kanske time för egna nycklar? Fast, nej, när skulle jag använda dem egentligen? Well, tråkigt har jag i alla fall, men baby kommer hem om typ en timma.


12:29
Häromdagen fick jag mitt årsbesked från H&M. Visserligen delar mamma och jag på clubkortet, men hjäääälp vad mycket pengar vi (förmodligen till 80 % jag..) har spenderat på den där affären. Cirkus 6 000 kronor, på ett år! Det är sjukt! Men nog får man lite lön för mödan; en värdecheck på 150 kronor! Och jag har en rabattkupong som gäller nästa vecka, där jag får 50 kronors rabatt om jag handlar för 300 kronor. Det betyder att jag med checken och kupongen kan handla saker till ett värde av 300 kronor, men bara betala 100 spänn. Isn't it great?! Johoodå! Det blir bra. Jag behöver verkligen en ny BH, och det är ju inte billigt direkt. Så kan man ju alltid hoppas på att man hittar lite andra trevligheter också. Det brukar ju inte direkt vara ett problem?

Fuck, jag är hungrig.. Åt bara två mackor till frukost, lite snålt. Borde ha ätit mer. Men jag får hålla mig till tåls till T kommer hem, då lagar vi hamburgare.


16:20
Det blir inget barnvaktande ikväll. Trist, fast ändå skönt.

Bilden får sammanfatta gårdagen!
Glada gänget i Romme!


18:41
Fett segt! Jag är uttråkad som få, och trött. Kanske är bra att jag börjar halv ett imorgon, så man får extra sovmorgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0