In a bulletproof west

1/2-09 Söndag

13:10
Tommy
och jag hade en väldigt bra dag i Stockholm igår. Sov halva bussresan, så det kändes som att det gick fort att komma upp. Eftersom detta var en försenad julklapp hade jag 1 000 kronor att handla för, och de användes väl. Mer detaljer senare..
   Vi åt lunch på vårt stammisställe Kofi. Där åt vi på vår första Stockholmsresa, och har fortsatt sen dess. Så skulle vi fika på vårt andra stammisställe, Chokladkoppen, men det var överfullt, och vi hade inte riktigt tid och lust att vänta så vi provade på Café Sten Sture. Det var ett väldigt mysigt café, som låg i källaren på ett urgammalt hus. Det hade visst varit fängesle eller nåt sånt förr. Litet minus att drickan kostade lika mycket som pajen (=25 kronor). Men gott var det!
   Jag gick runt länge och kollade ut vilka kläder jag ville ha, innan jag bestämde mig. Hade ju varit lite jobbigt om jag hittat något jag ville ha men redan hade köpt en massa annat. Men det slutade i alla fall med:

H&M:
- Stor svart väska med rosa foder
- Grå revbenskort kofta med rosknappar
- Lila strumpbyxor
- Svart resårbälte med rosknäppe

Gina Tricot:
- Svartrosa "kjol-och-linne-klänning"

JC:
- Grå leopardtopp

Bianco:
- Svarta killerheels med rosett bak (till bal/student, dock från mammas pengar)

Åhléns:
- Två pocketböcker (Lipstick jungle och Pamela Anderssons Star)

Jag vet, det är tråkigt att handla på affärer som finns hemma, men nu råkade det vara så att det var dessa kläder jag ville ha, och jag hittade inget nån annanstans (trots att jag verkligen försökte på Monki). Men i alla fall en grymt bra dag, som avslutades med mat på Sallad Inn och urbra film (An american crime med Ellen Page).

Idag blir det slappardag, och om några timmar åker vi på bio (Valkyria).


18:25
Inte världens bästa film, men bio är aldrig fel. Speciellt inte när det är gratis..

Har världens ångest över PA-rapporten, vet inte vad jag ska skriva!? Måste fixa detta.. Vet i alla fall vad jag har att göra i ett par veckor framöver..

Nu blir det lite kvällsmat och sen tv. I guess.


19:40
Blidde lite pilates framför tv:n förut. Det är så skönt att man kan göra alla övningarna hemma.

Jag är jättetrött, men vill gärna se Beck. Fast jag tror nog jag ska prioritera sömn.. Får somna till nån film istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0