Har du sett min apa?

25/2-09 Onsdag

13:09
Idag åkte jag tidigare till skolan, eftersom jag skulle medverka i Idas och Camillas digitalt skapande-film. Det hade jag dock inte behövt göra, då det visade sig att Camilla var sjuk. Så jag, Ida och Sofie (som också skulle vara med) satt där och gjorde ingenting. Det var ju värt.
   Som tur var kom Caroline och sa att hon ville flytta min sång, så jag fick ha sång där på en gång istället. Det gick ganska bra, kör Mariah Careys Without you. Det lär lite sådär på det högsta, men för övrigt gick det skitbra.
 
Slapp spela in på ensemblen, så skönt! Vi ägnade halva lektionen åt att öva på min låt, och sista gången gick det faktiskt riktigt bra. Jag ser fram emot att spel ain imorgon, och det ska bli sjukt kul att få skivan när den är klar! Jäkligt bra minne i alla fall.

Vi hade ett litet akutmöte inför vårkonserten nyss. Det är tydligen en del som är missnöjda över att de inte får göra något i vårkonserten, och kanske inte heller i övrigt. Det har alltså kommit in ett anonymt mail från en förälder. Hallå, är man missnöjd kan man väl prata med någon av lärarna? Eller för all del skicka ett mail, men inte anonymt! Lite löjligt faktiskt. Men visst kan man förstå att vissa är missnöjda. Fast jag tycker dock att lärarna gjort ett sjutk bra jobb med att fördela uppdragen till vårkonserten, ingen kan komma och säga att den inte fått göra något alls. Well, den här klassen är full av drama queens..

Ska nu renskriva lite grejer, bland annat min konstanalys. Sedan ska jag lämna fika till lärarna. Men eftersom Karin och Martina inte bahagat lämna fikagrejerna till mig så får jag väl improvisera och skriva en egen prislapp och sånt där. Jaja.

Senare ska jag upp på stan och käka med Jennifer och Melvin, det ska bli mys. Ikväll ska jag även försöka hinna till SF och hämta ut biljetter till Slumdog Millionaire imorgon. På tal om bio vann jag biobiljett idag! Man kan visst göra det om man svarar på nyhetsbrevet vi får varje månad. Det var ju väldigt värt!


18:23
Blev en liten lunchning på Creperiet med Jennifer och Melvin. Denna gången provade jag deras sallad, och OMG vad god den är! Sjukt fräsch, och gillar att man får välja allt själv. Jag tog en bestående av salladsmix, gurka, tomat, röd paprika, fetaost, krutonger, kyckling och rostbiff. Verkligen värt! Blir nog en sväng dit imorgon också, Tommy är sugen.

Var duktig och stannade kvar i stan en extra timme för att hämta ut biobiljetter, men så var de slut. Jaja. jag var inte särskilt sugen på att se den ändå, mest nice att gå på förhandsvisning, eftersom det är gratis. Men nu har Tommy och jag bestämt att vi ska gå på I taket lyser stjärnorna imorgon. Det blir ju ändå gratis för mig, eftersom jag då vann en biobiljett.

Fixat studentmössa idag också, skönt att ha det ur världen.


20:05
Imorse letade jag efter min spetstopp och min miniväst, men de var försvunna. Nu hittade jag dem dock på min klädhängare, förstås. Det blir i alla fall dagens outfit imorgon, blir väldigt svart! Hothot..

Jag trodde att jag laddat ner Oscarsgalan, men det visade sig vara Slumdog Millionaire. Det var det värsta! Men ja, då behöver jag ju i alla fall inte se den på bio..

Nu ska jag ner och kolla på Semestersvenskar, och sen ska jag nog sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0