In his eyes

27/4-09 Måndag

10:56
Ny vecka, nya tag!

Hade teater imorse. Var flera ur gruppen borta, trots att vi bestämt att man verkligen måste ta sig i kragen. Fast man får väl vara sjuk, det kan man ju inte rå för. Men ändå.
   Charlotte och jag försökte öva våra scener ändå, men Johan kom hela tiden och störde. Fast egentligen orkade vi inte riktigt öva ändå, för då hade vi väl sagt till honom att hålla truten. Men summan av kardemumman blev i alla fall att ingen gjorde någonting, och till slut satt hela gruppen och snackade, vilket i och för sig var trevligt. Men tjena, vad vi måste öva nu alltså. Tre veckor till föreställningen!

Hade visst ingen religion idag, så jag åkte hem. Skönt. Hade ändå inte gjort läxan, ooops. Fast skulle faktiskt ha gjort den igår, men insåg att jag tappat bort pappret.

Håller på att laga lite mat. Idag blir det bakad potatis, mums!

I eftermiddag ska jag till Knuffen och fixa nya p-piller. Orkar inte åka tillbaka till s-blocket efter det, så jag har faktiskt sjukanmält mig. Man får göra så ibland, hihi. Fast egentligen är det inte bra att vara borta från s-blocket idag, för vi ska börja med ett grupparbete. Men vad tusan, jag får väl göra det på torsdag. Jag är knappast den enda som är borta. Och i så fall får jag väl ta det.
   I alla fall så åker jag till Tommy efter Knuffen. Och sen tillbaka in till stan ikväll, för vi ska gå på förhandsviningen av State of Play tillsammans med Hannes och Carin. Det ska bli väldigt trevligt!


11:40
Åh, potatisarna tar ju år på sig!

Har insett nu att jag faktiskt måste börja tänka på vad jag äter. Annars kommer jag snart se ut som en flodhäst. Vågen visar på alltför mycket, och jag har inte längre ett normalt BMI. Det konstiga är att jag själv inte tycker att jag är tjock. Lite överviktig, visst, men inte tjock. Tvärtom, jag gillar min kropp! Jag skäms inte för att gå i bikini, och tycker att jag har snygga former. Även om jag nog skulle se bättre ut om några kilon försvann. Men alltså ibland känns det som att jag har omvänd anorexi; att alla andra ser att jag är fet, medan jag själv ser mig som normal. Sjukt!
   I vilket fall ska jag försöka göra något åt detta. Redan förra veckan började jag med promenader i skolan, så ofta jag hinner. Det är ju en bra start! Och nästa vecka ska jag börja löpa. Tror inte jag hinner denna vecka, men i spå fall gör jag ju det. Och så ska jag försöka sluta äta godis. Jag har inte ätit godis på en vecka, och jag är faktiskt inte särskilt sugen heller. Och läsk ska jag också ta bort.
   Jag har även börjat med ny frukostvana; fil med banan, russin och Kellogs special K. Och så ser jag till att äta minst var tredje timma. För det är det som är boven; att jag alltid är hungrig. Det är ju då jag vill äta. Och fort ska det gå.
Jaja, vi får väl se hur etta går, men jag hoppas att jag kan gå ner lite i vikt i alla fall!


12:06
Ååååh, potatisjävlar! De var inne i ugnen i typ en timma, men inte fan gick de att äta sen ändå. Så nu hinner jag inte äta lunch hemma, så jag får ta av mina sparpengar och äta lunch på stan. Suuuuuug. Men men. A girl's gotta eat.Jag ska i alla fall äta sallad, och det är ju bra!


21:27
Idag har vi äntligen fixat byxor till Tommy till balen! De kanske är lite slappa i benen, men det kanske ska vara så?
   Även hämtat ut studentmössan. Jag hatar alla former av hattar, men det är ju ändå något speciellt med studentmössan, så det är klart jag kommer glassa runt i den lite grann!

Och bion då? Ja, Hannes och Carin hade glömt bort den, så jag och Tommy fick gå ensamma, haha. Tur att det var gratis.
   Jag lyckades såklart tappa en lins, så halva filmen satt jag och såg dimmigt på ena ögat. Om jag höll för ögat gick det bättre.
   Filmen var sådär alltså. Intressant story, men inte särskilt mycket action. Men gratis är gott!

Imorgon ska jag vara skabb och låna Tommys mjukisbyxor. Har fått skavsår av leggingsen. Typ. Ska nog även låna en tischa (very Carlings att säga så). Jo, men det blir nice! Lagom skabb sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0