But he can't conceal from me the love

29/4-09 Onsdag

14:23
Även idag vaknade jag före klockan, hurra! Älskar morgonsol!

Eftersom jag hade rätt god tid på mig gick jag från stan till skolan. Tog även lite omvägar och sådär, och det blev en härlig promenad på en timma! Jag är så nyttig! Älskar att gå i stan i solen. Det är nice som tusan. Hatar att gå i Vintrosa..

Hade ovärd ensemblelektion. Fast alla killar var där, det trodde jag aldrig! Speciellt inte som två av dem var ute igår.. Men vi fick inte så mycket gjort, mer än att vi bestämde att vi ska köra Jackson 5 - I'll be there på lunchkonserten. Jag gör inte så mycket på den, körar på ett ställe, men ska försöka få med en liten ostämma. Det blir nog nice.

Ikväll blir det teater i Vivalla, 90 % paradis. Fick se ett klipp från den på s-blocket häromdagen, den verkar inte alls bra! så jag är sjukt opepp. Får se om jag pallar att gå. Fast Lotta blir ledsen om vi inte går.. Jaja.

Ska nog lägga mig i solariet senare. Behöver få lite färg till balen. Fast jag får ju aldrig färg. Typ.

Nu ska jag lägga mig i soffan och äta jordgubbarna som jag sparade från igår!


17:01
Helt plötsligt känner jag mig väldigt stressad. Känns inte ett dugg bra.
   Jag kan inte bestämma mig för om jag ska gå på teatern eller inte. Men det är något som säger mig att jag inte kommer att gilla att gå på teatern, oavsett om den är bra eller inte.
   Vet inte om jag ska gå på magkänslan här alltså..


21:26
De där jordgubbarna var sjutk goda faktiskt! Och mättande. Så nyttigt och gott, men ack så dyrt..

Följde min magkänsla och skippade teatern, fastän det inte kändes schysst. Men man ska lyssna på kroppen, och nu sa den högt och tydligt "NEJ!".
   Istället fick jag ställa mig och laga mat, men det tycker jag är roligt, när jag väl gör det. Det beställdes fläskpannkaka, men bacon hade vi inte hemma så fick sätta mig på cykeln. I affären tyckte jag synd om mig själv, så mammas Icakort fick trösta mig med två blodapelsiner (som var sjuuuuukt goda!) och en Chic.

La mig i solariet en stund, det var faktiskt riktigt skönt. Vi har bara ett sånt där "halvt" solarium, så man kan bara sola en sida i taget. Men sängen är sjukt skön, så jag somnade såklart! Tur det är timer.. Tog bara en kvart per sida, så det syns inget, men får väl fortsätta nästa vecka. Ta typ en gång i veckan fram till balen. Fast det skulle inte förvåna mig om jag är lika blek ändå.

Har varit ute och gått med mamma också. Tänka sig, två promenader på en och samma dag! Det artar sig! Och inte har jag ätit godis heller. Okej, det slank ner några Bragokex, men jag kan ju inte hjälpa att deligger där och ropar på mig. Men jag tänker som så att det kunnat vara mycket värre! Jag hade till exempel tänkt köpa sockerfritt godis i affären, men ångrade mig. Det blir säkert lite gott imorgon och på fredag, så sparar mig tills dess! Får försöka ersätta med nyttigheter, såsom frukt och nötter. Det funkar ibland i alla fall..

Imorgon är det Valborgsmässoafton. Vi är lite folk som ska grilla massa gott nånstans i Karlslund, men jag vet inte exakt var. Det kan lika gärna vara Fallen, som Hästhagen eller Karlslundspåret. Det märker vi! Jag tror i alla fall att det kommer bli riktigt mysigt!
   Fast innan vi kan komma till mysigheterna på kvällen måste jag genomlida dödens s-block. Vi håller på med grupparbeten om världskonflikter, och jag var borta i måndags så jag får väl pisk. Får hoppas att jag är i en någorlunda bra grupp i alla fall, men eftersom vi lottar grupperna ska man inte hoppas på för mycket.. Jaja, jag ska nog klara mig.
   Ska passa på att köpa balbiljetter imorgon också! Fasen, vad fattig man blir! Hoppas Tommys morsa kan sponsra.. Det tycker jag verkligen att hon borde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0