You're the only one

080922 Måndag

19:07
Jag vaknade av mig själv klockan 07:57 imorse. Var väl inte direkt pigg, men kände inte för att somna om en extra halvtimme, eftersom jag oftast bara blir ännu tröttare utav det. Istället gick jag upp och gjorde mig iordning och tog en tidigare buss. Det var bra gjort. Brukar i vanliga fall ta 09:30 bussen, men jag missar alltid 16 och kommer då försent till naturkunskapen. Nu kollade jag istället busstider för 504 och 513 och de gick båda runt 09:00 från E18. Det är faktiskt smidigt att bara ta hojen dit ner. Så det gjorde jag. Duktig tjej.

Naturkunskap är verkligen inte min grej, men det känns som att jag i alla fall fattade bra den här lektionen. Och fick lite gjort, plugg inför provet nästa vecka. Wish me luck..

Tror vi stod i kön i matsalen i över 20 minuter idag, helt sjukt. Vi har nog jordens mest ineffektiva matsal. Hate, hate. Sjukt mycket folk, men på nåt vänster fanns det ändå en massa lediga bord. Well, well.

Kollade film på s-blocket, nån kinesisk. Den var faktiskt helt okej, men lite osammanhängande. Eftersom varken Meg eller Johan var med och såg försökte jag passa på att sova lite. Det gick rätt dåligt, men det var många andra som lyckades. Det var sjukt kallt i klassrummet, till sist satt jag med både skinnjacka och fingervantar på. Burr..

När jag skulle gå på bussen hem ringde gammis. Hon ville gratulera till förlovningen igen, och berättade att hon hade satt in  1 000 kronor på mitt konto. Tack, tack!
Bussen åkte helt cp. Det var jättekö i Adolfsberg så vi vände om, men istället för att åka ut på motorvägen åkte vi över Bista. Den skulle ju inte ens gå där den tiden så det var ju jätteonödigt. Men hem kom jag till slut. Men mitt under turen blev jag rejält illamående och fick stans huvudvärk. Illamåendet gick som tur var över när jag kom ut i friska luften, men huvudvärken sitter i än..

Kom precis in från en promenad ute i den vackra hösten. Det är så vackert ute! Jag älskar när asklöven blir sådär röda. Eller det kanske inte är ask? Men du vet, de där som Kanada har på flaggan. Vi kallar dem maples då.. Whatever, det blev bara en kortis på grund av huvudvärken.

Imorgon fyller Tommy 20 år, och det ska firas genom att gå på Patrik 1,5. Och så käka lite antar jag. Det blir mys. Vi ska lämna in våra ringar också, fick banne mig ta av min idag för att jag var så svullen i fingret. Måste ha större, och så måste jag få gravering. Tommy måste förminska sin. Hoppas det inte blir alltöfr dyrt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0