You're my hero

080911 Torsdag

11:28
Imorse skjutsade jag mamma till hennes jobb, eftersom hon och pappa ska iväg med husvagnen i eftermiddag. Jag var med på skolan ett tag, fick träffa några elever och lärare som jag ska träffa imorgon på projektarbetet. De är så mysiga.

Sen var det bio på Roxy, "Children of Men". Har sett den förr, men den var bättre den här gången, hur nu det går ihop. Så himla hemsk är den, tänk om världen blir sån i framtiden.

Eftersom jag har bilen åkte jag hem efter bion, börjar inte förrän om en timma. Har käkat lite lunch och sådär.

Sen in till skolan och ha SKRIKA-rep, och sen ska jag till optikern. Bajs.

Som sagt, hemma själv nu. Eller ja, med Marcus.. Ikväll blir det samma som igår; Idol och Heroes.


17:32
Idag var jag ovanligt seg på att fatta noterna på SKRIKA. Mozart var inte min buddy idag. Det var däremot "Merano" ur "Chess". Oh, I love! Så himla kul låt. Äntligen nån som jag kunde noterna till.. Yeah.

Efter skolan var det fortfarande över en timma kvar tills jag hade tid hos optikern, så jag tog mig en repa ut till Lager157. Var nära att köpa en overzied lila t-shirt för 30 spänn, men tyckte, trots det superbra priset, att det var ett onödigt köp eftersom jag förmodligen inte skulle använda den så mycket. Jag såg enorm ut i den, men skön var den.
Sen blev det Marieberg också. Köpte ytterligare ett läppglans på H&M. Jag är verkligen inne i en lipgloss-period. Dock inga dyra köp, nepp, jag vill prova allt som är billigt. Och faktiskt, "Hello Kitty" från H&M är jättebra. Läpparna blir muka och lena och de doftar (smakar?) alldeles ljuvligt. Det gillar vi.

Hos optikern fick jag min misstanke bekräftad; när jag hämtade ut ett extra par linser fick jag för svag styrka. Annars var synen oförändrad, men jag fick en ny sorts lins, eftersom mina gamla blev så torra. Jag har bytt sort säkert fem gånger, men hoppas denna är bra. It better be, eftersom den kostar 250 kronor..

Jaghar beställt hem glasögon från en sida jag inte minns namnet på just nu. Man fick låna hem fyra par gratis, så jag tänkte why not? De är billiga, jag kan säkert hitta några som passar.

Jag funderar på vad jag ska laga för mat till mig och lillebror idag? Jag är enormt sugen på ungsbakad potatis i grillolja, men frågan är om det finns nåt att ha till det? Jaja, jag får väl cykla till affären med pappas Ica-kort..


21:59
Det blev min paradrätt; kycklingfilé och potatis i ugn. Mummsfillibabba!

Somnade vid halv åtta och vaknade en timma senare. Det var fett skönt, men missade ju början av Idol. Blä. Men är fortfarande trött, så ska nog inte vara några problem att somna.

Imorgon är det fredag. Det betyder kör, och sen ska vi ha uppstart med vårt projektarbete. Jag, Sofie och Ida åker till Hallsberg för att träffa den frupp vi ska arbeta med. Jag tror det blir skoj. Skönt att jag har bilen också, enda kruxet är att jag inte vet om bensinen räcker, och jag är inte direkt rik. Vi får se. Måste först och främst hämta ut mitt penicillin, men jag antar att det inte kan kosta så många hundringar i alla fall..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0