My mind is clearing up

080901 Måndag

12:28
Idag är det officiellt den första dagen på hösten. För mig är det höst i september, där med basta. Det känns bra, jag tycker om hösten. Särskilt om det är vackert väder, då kan man ta fantastiska bilder på alla häftiga färgskiftningar och så vidare. Dessutom är det väl lite mer accepterat att sitta inne och glo på tv när det är höstregn utanför fönstret..

Inte alls frisk idag. Tog dock en alvedon och näsdroppar imorse, åkte till skolan ändå. Jag bröjar ångra mig lite, men det går helt okej. Alvedonen håller väl på för fullt. Förhoppningsvis behöver jag inte anstränga mig alltför mycket på s-blocket, bara anteckna. men mår jag sämre får jag väl gå hem helt enkelt.

Es3m lekte naturare idag på naturkunskapen. Vi var ute vid dammarna och hovade för att så småningom kunna studra dammens ekosystem. Det är lika upphetsande som det låter. Är det något jag får IG i i år är det NaKu. Som jag by the way ska göra en läxa i nu..


18:17
Blev en helt okej eftermiddag. Jag och Hanna satt i biblioteket och läste och sammanfattade text om Marco Polo.

När jag kom hem gick jag ut i trädgården och plockade plommon. Så himla gott.
Sen åkte jag, mamma och Marcus till biblioteket. Jag lånade en Denise Rudberg och "Potensgivaren". Blir nog bra. Måste dock läsa Therese Raquin först. Hopplösa 1800-talsbok..

Nu ska jag strax äta mat. Det blir fläskkotlett och potatis i ugn. Muuuuums.

Jag tror jag ska leva lite farligt och simma imorgon ändå, trots sjukdom. Om jag inte blir sämre vill säga. Men liksom, det kan väl inte skada att plaska runt en stund? Jag kan ju ta det väldigt lugnt.. och värma mig i bubbelpoolen..


20:57
Just som vi ätit upp en riktig festmåltid ringde mormor. Hon fyller 61 idag, så hon ville bjuda på fika lite spontant sådär. Ja, det var ju bara att sätta sig i bilen och åka de 1 000 metrarna upp till Tomta och fika. Baastads var också där, Petter var på toppenhumör och ville visa all sina bilar. Den som var mest krockad var mammas. Man var ju sådär lagom sugen på fika efter att ha smällt i sig en massa mat, men bjuds det så tar man. Det finns alltid lite plats kvar till fika. Jag åt en pariservåffla, en liten krämbulle och en liiiiitenliten bit cheesecake. Det var gottgott. När vi åkte hem fick jag med mig en blommig blus som mormor hade fått av sin syster. Jag har ingen aning om hur den kommer att se ut på, men jag tror den kan bli snygg till ett par jeans och med ett slärp i midjan. Om inte så har jag i alla fall inte lagt ut några pengar på den.

Nu blir det sovas. Eller, nu ljög jag. Först måste jag städa rummet. Suck..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0