Just dance

080903 Onsdag

18:00
Idag hade jag verkligen bestämt mig för att gå till skolan, och det gjorde jag också. Men jag ångrade mig fort som attans. Mådde så himla dåligt, så fort jag rörde på mig gjorde det ont i huvudet. Men var med så gott jag kunde på barn & musik-lektionen ändå. Och på ensemblen. Som by the way kommer att bli sjukt bra, bara jag blir av med förkylning och vi tajtar till oss. Go us!

När jag kom hem fick jag i alla fall bekräftat att jag har feber, 38 degrees. Det är första gången på hela veckan som termometern visat feber, så himla konstigt. Men jag har nog faktiskt haft min må-dåligt-topp idag. Men får gå till skolan imorgon ändå, jag ska ju faktiskt vara ledig på fredag.

Ikväll börjar Idol! Så himla kul, jag ska försöka följa det i år. Har man tur kanske man till och med åker upp och kollar på en delfinal?


18:58
Jag har varit en duktig syster slash dotter idag. Inte nog med att jag såg till att ha plockat ur diskmaskinen, jag har dessutom lagat mat till familjen. Inte mer avancerat än korv med bröd, men ändå. By the way var det första gången jag kokade korv. Jag är ingen korvmänniska, så det är rätt naturligt att jag inte lagat det förr. Samma sak med pasta, det är liksom inte det första jag ställer mig och gör om jag ska laga mat. Jag är helt klart en potatismänniska. Förutom när det kommer till kokt potatis. Min framtida familj kommer nog knappt få uppleva kokt potatis i mitt kök. Jag gillar det helt enkelt inte, och det är jobbigt att skala potatis. Dessutom är potatis i ugn både godare och lyxigare. Och jag har fått för mig att det är nyttigare också.
Nu ska jag ta mig ner i källaren och städa på mitt rum, samt slänga på en tvättmaskin. Sen blir det Idolkväll!


19:17
Det krävs inte mycket för att få mitt rum att se stökigt ut. För det första så är allt så omatchat att det liksom räcker med det för att det ska se rörigt ut. Har man dessutom ett glasbord där man förvarar alla sminkprodukter, parfymer och smycken ser det också rätt kaotiskt ut. Jag borde skaffa ett bra ställe att ha alla grejerna på, men har liksom inte plats. Men tycker att det i alla fall blivit lite bättre sen jag fick in bokskåpet. Nu kan jag i alla fall gömma undan alla "fula" saker som man inte vet var man ska göra av. Ska dock försöka orka ställa in alla VHS:er där i också. Apropå det borde jag kanske ta in VHS-spelaren på mitt rum igen, annars är det grymt onödigt att ha filmerna drällandes där.. Borde för den delen fixa nåt praktiskt sätt att förvara alla scarves. Nu ligger de bara huller om buller på soffryggen. Det med allt smink hade lätt kunnat lösas med att fixa lite mer förvaring inne på toaletten, men grejen är den att jag vill kunna ha tv:n på när jag gör mig iordning. Det är en vana jag har. Det skulle inte kännas lika bra att vara inne på toan liksom.. Men men. Förhoppningsvis har man lägenhet i stan inom ett år. Eller i alla fall så har Tommy det, så jag kan snylta. Har liksom tusen saker som borde åtgärdas på rummet, men som känns onödiga att ta tag i om jag ändå inte kommer vara där.


21:52
Idol alltså.. Nej, det var inget bra första avsnitt. Man gfick ju knappt se några auditions. Fast jag misstänker i och för sig att man kommer få mer ingående auditions i de mindre städerna, de avslutar ju med Stockholm sedan också. Hoppas som alltid på att få se någon man känner igen, förhoppningsvis lär man ju få se Emelie i alla fall.

Säsongstart av Heroes idag också. Damn, det var ju liksom ett halvår sen, minst, som jag såg första säsongen. Fortsatte av någon anledning inet att kolla på andra säsongen, men nu fick jag ju en ny chans. Ska försöka följa, men det brukar vara svårt det där. Blir förmodligen nerladdade avsnitt, som allt annat.

Nu blir det godnattmys. Vad ska jag nu titta på när Vänner är slut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0