Vart fan är mitt band?

080502 Fredag

21:43
Imorse vaknade jag alldeles av mig själv klockan 05:45. Jag var klarvaken, vilket var rätt skönt eftersom jag ändå skulle gå upp en halvtimma senare.
Ringde Anna klockan sju, hon var vaken. Bäst att kolla ändå, man vet ju aldrig. Hon hade också vaknat före klockan.
Tog 07:23-bussen in till stan och sen gick vi till Fredsgatan där bussen till Stockholm stod. Vi blev lite oroliga när de sa att man blev uppdelad i bokstavsordning, det var tre bussar, men eftersom Anna hade bokat båda biljetterna i sitt namn så fick vi ju vara på samma buss. Jobbigt annars.
Jag hade trott att vi skulle vara trötta och sova hela vägen upp till huvudstaden, men vi var pigga och glada och satt och tjattrade hela resan. Gick riktigt fort faktiskt.

Ganska risigt väder i Stockholm, men det dög. Var varken varmt eller kallt liksom. Ganska perfekt shoppingväder egentligen.
Det blev såklart alla de vanliga affärerna; H&M, Gina Tricot, Monki, TopShop.. Men det är ju där det finns det jag vill ha, så why not? Blev en hel del shopping måste jag säga och tur var väl det eftersom jag satt undan 1 000 kronor för denna dag.
Vi lunchade på Kofi, jag åt kycklingfilé, klyftpotatis och tzatsiki. Det var mumma, men det var snålt med potatis. Mysigt att sitta ute trots vädret.
Inne på Gallerian såg vi en transvestit. Min bild av transvestiter är att de är glammiga sköningar, men denna var så långt bort från detta som det är möjligt. Han såg skitrisig ut och såg allmänt sliten och otrevlig ut. Jaja.
Vi hade tänkt ta oss en härlig långfika på Chokladkoppen i Gamla Stan. Vi satt på uteserveringen och hade det mysigt och hade beställt blåbärspaj med vaniljsås. Grejen var bara den att när det var cirka fyrtiofem minuter kvar tills bussen skulle gå, och vi hade väntat i över tjugo minuter så hade vi fortfarande inte fått nånting. Då kände vi att det fick vara nog, vi skulle helt enkelt inte hinna. Så vi fick överge vårt bord och gå till stationen. Vi fick ta oss en snabbis på McDonald's istället.

Jag sov över halva hemvägen, det var riktigt skönt. Det var kallt och regnigt. Jag lyssnade på min ljudbok, den är snart slut.
Peter kom och hämtade oss i stan och sen åkte vi och hämtade Johannes innan vi åkte hem.
När jag kom hem fick jag visa upp alla mina inköp.

Detta köpte jag;
- Svart linne med olikfärgade "fläckar", 149 :- H&M
- Tre förpackningar med pluppörhängen (totalt 8 par), á 19:50 :- H&M
- Grön leopardtubtopp, 79 :- H&M
- Svart väska, 198:- H&M
- Blommig klänning, 199 :- Gina Tricot
- Blå "Stina"-kjol, 249 :- Gina Tricot
- Rosa tubtopp, 79 :- Cubus
- Brun kjol, 99 :- Cubus
- Stor styv plastpåse (att ha gympakläder i, eller att ha till stranden..), 10 :- Lagerhaus
Jag tror det var allt i alla fall. Jag är mycket nöjd.


Fick hem min bikiniöverdel idag, men den var för liten tyvärr. Upptäckte också att det var knytning i ryggen, förmodligen itne så skönt att ligga på rugg med den, men det får man ta, för damn vad den är läcker. Ska skicka tillbaka den i alla fall.

Imorgon blir det jobb igen. Maybe Tommy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0