Tänk, då lyser stjärnorna

080520 Tisdag

16:22
Idag har jag varit på rehab. Jag fick träffa världens raraste lilla tant, hin hette Lilian. Hon var verkligen så himla snäll, och vi pratade massor.
I alla fall var jag där för att kolla upp mitt knä såhär efter operationen. Exakt en månad sedan idag. Hon kollade, kände och böjde lite och allt såg jättebra ut. Till och med såpass bra att jag inte behöver gå dit och träna. LYCKA! Det räcker med att jag tränar på gymmet i skolan, och så kan jag fortsätta att träna pilates och vattengympa. Så himla skönt, det finns liksom inte tid och ork att ta sig ut till Gustavsvik flera gånger i veckan. Så himla nice att slippa! Och så var det ju jätteskönt att det läkt så himla bra.

Hade minikonsert med tisdagsensemblerna. Ganska ovärt egentligen, men det gick bra för vår grupp. Vi körde Markoolio - Ingen sommar utan reggae. Sista lektionen i Ensemble A, nice.

Sista lektionen innan KUHI-provet. Det känns faktiskt ganska bra, man har lite mer att gå på när det gäller att plugga till detta prov. Lite mer struktur. Hoppas att det går bra i alla fall, man vill ju ha bra betyg. Ett VG vill jag väl i alla fall ha, men eftersom jag missat ett prov så kanske det inte går. Men jaja.

Sista bildlektionen idag, HALLELUJAH! Jag är verkligen inte nöjd med vad jag presterat men jag får nog godkänt i alla fall.
Vi avslutade kursen med att ha vernissage för dansarna och teatrarna. Jag hade en bild, så himla mobbad och ful. men fett skönt att ha det ur världen. Nu gäller det bara att jobba lite till på Tommy-bilden, sen är det slut.

Fick reda på vilka musikkurser jag ska ha nästa år. Det blir barn&musik och ensemble B. Nice. Skulle egentligen ha GEMU B också, men jag hade redan tillräckligt med poäng så jag kunde ta bort det. Fyfan va skönt! Nu hoppas jag bara att jag får något roligt på lokala valet. Minns inte ens vad jag valt, mer än psykologi.

Idag behöver jag göra This is England-analysen. Usch, varför har jag skjutit upp det? Jag var ju så dum att jag sov i mitten av filmen. Förhoppningsvis kan jag ha hjälp av svenskafilminstitutet.se, där ska det visst finnas hela handlingen. Då kanske jag slipper kolla om filmen. Jag vill bara ha G på den ändå så.

Fick min bikiniöverdel idag. Den är så fin! Men det blev totalt 338 spänn för bikinin, that's expensive.. Får ta av mina sparpengar.

Ska hämta ut grejer från Yves Rocher sen. Vet inte riktigt vad jag köpt, men det blir ju kul med en liten överraskning.

Klockan sex ska jag till Renée och få efterlängtad massage!

Nu ska jag ladda ner lite Vänner, och sen sätta igång med dagens arbete..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0