Take me by the hand, take me somewhere new

080509 Fredag

11:24
Fick minsann bli en hemmadag den här veckan ändå. Kände att jag kunde unna mig det idag eftersom jag varit i skolan hela veckan och mått piss. Någon lön för mödan ska man väl få.

Igår var jag och Tommy ute på äventyr. Eller nåt.
Vi började med Marieberg. Blev kvällsmat på Donken.
Så var vi på IKEA, Tommy köpte skrivbordslampa. Jag ville ha ett marsvin, men det fick jag inte.
Sen blev det VIP-kväll på Lager157. Jag hade kollat lite på deras hemsida för att se om det fanns något snyggt och jag hittade ett jättefint linne som jag ville ha, men det hade de såklart inte i affären sen. Typiskt. Men blev i alla fall en sjal och ett annat linne, totalt 110 kronor. Värt. Tommy köpte skor för hundra spänn.

Idag blir det bara mys med min man. Han har fått anställning av Proffice nu, första anhalten är ett industriföretag i Gyttorp. Så himla glad att han fått jobb nu eftersom 1; han behöver inte åka ifrån mig till Norge, 2; han får egna pengar, 3; stadig inkomst betyder flytt! Någon gång i alla fall. Yesyesyes.


17:11
Det fanns ingen frukost hos familjen Nylén imorse, så vi fick börja dagen med att gå till affären. Det var fett varmt, jag dog efter halva vägen. Snodde ett par badshorts av Tommy när vi kom hem.

Tog oss en fika på BaraVara innan vi tog bussen hem till mig.

Ikväll blir det god mat; wraps med grönsaker och kyckling, mumma!

Imorgon blir det jobb. Hade glömt att jag skulle hämta Viktoria, tur att man har bilddagboken, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0