Skoskav

080513 Tisdag

17:23
Igår kan jag ärligt säga att jag inte gjorde ett piss på engelskan. Åsa var iväg med elever som skulle göra muntliga nationella, så vi andra skulle jobba med häftet vi fått förra veckan, som jag redan var klar med..
Hade utvecklingssamtal sen. Bara jag och Åsa. Det gick väl bra, I guess. Som väntat. Fattar dock inte varför jag inte fått IG-varning i bild och matte, men aah. Man ska vara glad ändå, haha.
Tränade på gymmet på idrotten. Jag var helt själv i lokalen och det var himlans skönt. Körde på väldigt lätta vikter, både på armar och ben, men jag dog efter en kvart ändå. Mest i armarna, men ändå. Men det känns som att jag kom igång bra i alla fall och det är ju kanoners. Måste ju träna upp knäna och även axlar och rygg. Så det blir nice.
Sen var det matlagning. Vi hade det praktiska provet. Vi skulle steka fisk, reda en vitvinssås och göra pommes duchess. Det var apsvårt i början, det var ingen som fattade nånting. Men sen när vi väl kom igång så gick det lättare, det var såsen som var svår, typ. Jag fick i alla fall MVG, det trodde jag verkligen inte i början. Man fick bedömning i tre olika delar, vet inte vilka, och så var det från ett till tio. Jag hade två tior och en nia, det är ju asbra. Fick även full pott på teroin, så jag antar att det kommer stå MVG i slutbetyget, YES! Jag behöver alla poäng jag kan få, hehe.

Åkte hem till min babe på kvällen. Jag gick i pumps hela dagen, så jag hade lite ont i fötterna. Därför fick jag låna ett par stora tofflor när vi skulle gå till affären och köpa gotti. Det var mys. Vi kollade på tv och sånt där annat, som vanligt.

Kom för sent till skolan imorse, missade 16. Fick ta 7:an, och gå. Fick såklart blåsor under fotsulorna, ajajaj.
Nästa vecka är det vår sista ensemblelektion. Vi ska då ha en minikonsert, bara för våra tisdagsgrupper. Vi har sommartema. Vår grupp har Markoolio - Ingen sommar utan reggae. Så himla konstigt val, men aah. Jag spelar synth. Så himla simpelt, bara fem toner, runt runt. Men det blir nice.
Var en helt okej KUHI-lektion också, fast seg. Mn det känns som att slutprovet kommer att gå rätt bra ändå, det har varit lite lättare att föra anteckningar nu. Och så kan jag svara på frågor, jag rättade till och med Janne på ett årtal och jag kan inte ens några. Det enda historiska årtalet jag kan är 14 juli 1789 (franska revolutionen, och endast för att det är 200 år före min födelse och själva datumet är två dagar före min födelsedag). Det var gött.
Hade ingen vanlig bild idag, vi var istället och kollade på redovisningar på Svänghjulet. Teatern var lätt bäst, så himla kul.

Lyckades på nåt sätt att sova mig förbi min hållplats när jag åkte hem, det har aldrig hänt förut. Men det var självklart bara för att jag har fetingskoskav och inte ville gå en millilmeter längre än nödvändigt. Men ja, jag tog mig ju hem, och där på trappen satt Marcus och var utelåst. HA!

Nu blir det käk, och sen ska jag in på vattenträning, yay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0