Sen blev hon var mans egendom

080504 Söndag

17:46
Vaknade med ont i halsen och täppt i näsan. Jahapp, så var det på gång igen då.
Tommy och jag gick upp extra tidigt för att vi skulle åka in till stan och byta min klänning, men så insåg vi att stan inte öppnar förrän klockan tolv. Vilka mesar, Marieberg öppnar elva! Så då var det helt i onödan i alla fall. Vi fick ta oss en liten svängom i stan ändå. Åket bort förbi slussen och ut mot Naturens Hus, fast jag hade ingen aning om att jag åkte dit, visste inte vart det låg, körde bara på liksom. Så nu vet jag var Alnängsbadet ligger också, haha.

Så himla nice att börja klockan tolv och få en halvtimmas rast. Jag skulle egentligen stå på Nellys men eftersom jag är sjukis så bytte jag så att jag fick stå i disken. Sen var Erica så snäll att hon ville byta  med mig så att hon fick stänga, så jag fick gå hem tidigare. Egentligen skulle Erica sluta klockan fem, men eftersom jag var sjukis så fick jag gå hem redan klockan fyra när allas raster var klara. Det var nice.

Åkte hem till Vicko som har fyllt 16. Farmor & farfar och mamma & pappa var där också. Vi hade skoj och jag fick lite fika. Det var en spindel på kakfatet, han kunde inte komma över kanten.
Pappa hade cykel dit upp och jag hade bil så vi hade race hem. Pappa vann. Det går fanimig fortare att cykla från Violvägen än det gör att åka bil. Det är ju neråt hela tiden..

Håller på att lägga in Da Vincikoden på mobilen. Ska snart sätta mig och plugga lite matte. Vill inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0