If anything should happen, I guess I wish you well

080530 Fredag

08:37
Det var faktiskt ganska nice att jobba igår. Lite lagom med folk sådär.
Nu såhär med facit i hand kan jag ju bara bekräfta myten om att man inte är långlivad på Torget. Helt plötsligt är jag bland de som jobbat längst,och då har jag inte jobbat ett år än. Bara nu på ett par månader har sex pers slutat på jobbet. Eftersom jag bara jobbar helg får jag alltid reda på det sist också.. Det är synd att folk slutar. Men det är samtidigt kul att det börjar nytt folk. De flesta är riktigt trevliga. Det konstiga är bara att det bara är extrajobbare som börjat, men det är bara heltidsjobbare som slutat. Mysko.

Imorse skjutsade jag mamma till Hallsberg. Det var ganska mysigt på nåt sätt. Jag gillar att åka bil på morgonen, med lite trafik och solen som inte skiner för starkt. Och så lyssna på musik.

Nu ska jag snart ha kör, efter det lite piano, och sist men inte minst är det matte. Vi ska fika, gött. Sista skoldagen för tvåan då. Niiiiiice!

Shoppa shorts idag, yay. Sen handla mat med älski.


13:34
Åh, underbara väder! Man kan ju inte annat än vara lycklig när det är så fint ute.
Fik hembakad kladdkaka på matten och så kollade vi på en massa roliga klipp. Det var lätt den roligaste mattelektionen ever.
Passade på att tömma mitt skåp också.

Efter skolan drog jag upp på stan. Jag provade ett pat shorts på Indiska häromdagen, och nu när jag fått studiebidraget köpte jag dem. Wei. Det blev också en solklänning på Gina Tricot. Nu saknas bara ett par slippers. Hittade jättefina i guld på Din Sko, men de fanns inte i 40. Får kolla imorgon. Jag inser att jag kommer att bli fattig nu på en gång, men jag ska ju få mycket pengar i juni så jag kan minsann låna lite av mig själv. Något måste man ju få unna sig såhär när sommaren kommer, och faktiskt så försöker jag att inte köpa onödiga grejer.

Nu ska jag käka lite mat, och sen ut i solen. Yes!


16:05
För skönt att sola, men attsingens så varmt det blir. Marcus och jag hittade den perfekta lösningen: vattenspridaren. Det var askallt och jätteskönt, kändes så somrigt. Man torkade sanbbt i solen också.

Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och börjat kolla på de nya avsnitten av Desperate Housewives. Bästa serien. Kanske.

Har inventerat vad som behövs köpas till helgen, nu ska jag in och handla på Ica Maxi.


21:37
Riktig myskväll. Först tacos och High Chaparall, och sen jordgubbar och Talangfinal. Love.

Har varit duktig och vattnat mammas blommor. Återstår dock att se om de överlever helgen.. Måste komma ihåg att hänga min tvätt också, annars blir det inte så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0