En man, ett barn

080528 Onsdag

09:04
Idag är det en ganska jobbig dag. I alla fall känns det så för stunden. Fast det är ju finfint väder, och det ska man ju inte klaga på.
Har nu s-block, väntar på att få redovisa om min bok. Jag är fruktansvrtä otaggad, har inte förberett mgi ett dugg. Kommer alltså att bli en helt improviserad redovisning.  Men det kanske går bra, men det kan också gå skit. I vilket fall orkar jag inte bry mig såhär sent på terminen, bara jag får G.. Eller nej, jag ska ha VG, okej..
Sen är det engelska.  Min sista engelsklektion ever, såååå skönt! Vi ska bara fika och ha mys. Jag  har köpt  vindruvor och sprite, det blir ju som att ha vitt vin, haha. Lite lyx. Och lite nyttigare än vanligt fika, om man bortser från läsken då..
Sen ska jag ha en extrainsatt sånglektion. Eftersom det är terminsredovisning imorrn. Har dock inte planerat att dyka upp, men aah. Vi får se.
Så slutar skoladgen med matte. Där ska vi redovisa våra statistiska undersökningar. Det kan la inte vara så svårt. Jag har gjort en ytterst okomlicerad powerpoint som visar resultaten, och så berättar jag väl lite om mitt syfte och urval och sånt. Det går säkert bra.
Efter skolan drar jag hem till min babe och myser lite. Fast jag åker hem ikväll, eftersom han ska iväg och jobba ikväll.

Idag kände jag lite extra mycket att jag längtar till Kroatien. Det ska bli så gruvlans skönt så det finns inte. Längtar egentligen mest till sista veckan, när Conny och Viktoria kommer, det är alltid lite roligare när man är fler. Men det ska verkligen bli så himla skönt att bara sola och bada och läsa. Ska verkligen försöka koppla av, det är jag ju sämst på. Hoppas man får lite färg också, men måste komma ihåg att man faktiskt måste smörja in sig, annars blir man bara röd och ful. Ska dock försöka att packa med så lite som möjligt, för man använder ändå inte ens hälften av allt man haft med sig, plus att det bara blir jobbigt när man ska ta resväskan hemåt.

Kom fram till att det är exakt en vecka kvar till skolavslutningen. Hur skönt känns inte det då? Man kan nästan säga att detta är sista dagen också, speciellt som jag tänkt vara lite lurig och skolka imorgon. På fredag har jag förmodligen bara kör ändå, och lite fika på matten. Sen är dte liksom ledigt på måndag, Krampen på tisdag och så avslutning på onsdag. Weeeei, så skööööönt! Men som vamlgit kommer jag att råsakna skolan efter typ en vecka, bara för att få rutiner igen. Fast jag ska i och för sig jobba hela sommaren, så det kommer nog gå ganska fort. Hoppas bara jag hinner träffa min babe och mina andra babes i sommar, man får ju inte jobba ihjäl sig.. Har i alla fall bestämt date med Jennifer till på tisdag, blir nog sista gången jag träffar henne innan bebisen kommer. Åh, jag vill också ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0