Wherever you go

080326 Onsdag

17:09
Det var en toppendag igår, trots att bussen inte kom på morgonen.
Tommy och Ola kom och hämtade mig strax före halv tio. Var förbaskat mycket snö här i Vintrosa, men när man väl kom ut på stora vägen så gick det bra. Efter ett par mil så var det knappt snö ens.
Kom upp till Stockholm strax efter halv tolv. Ola släppte av oss på centralstationen och åkte sen iväg för att leka med en kompis. Jag och Tommy gick på stan.
Det är verkligen något speciellt med Stockholm. Jag känner mig alltid så liten. Man tycker ju att Örebro är ganska stort, men det är ju ingenting mot centrala Stockholm. Bästa shoppingen, lätt.
Idag hade till och med Tommy pengar så han suckade inte lika mycket när vi gick i affärer. Började såklart med H&M. Köpte ingenting men helt plötsligt stod jag öga mot öga med Karl-Petter Bergvall. Jag dog nästan. Eller, nej, men det var coolt. Jag var tvungen att skicka sms till mamma. Hon tyckte att jag var elak som inte tog kort och autograf. Faktiskt så såg jag honom flera gånger inne i butiken, bland annat så såg jag rätt in i hans provhytt. Tänkt det, du. När jag såg hans kalsonger kom jag att tänka på att han hade sagt i Fråga Olle att han tyckte om kallingar med coola mönster, och, ja, visst var de coola. Jag vet dock inte vem bruden han var med var. Jag tror inte att det var flickvännen i alla fall. Men det spelar väl mindre roll. Men det är tydligt att det är till H&M man ska gå om man vill ha kändisspotting; förra gången jag var i huvudstaden mötte jag Aftonbladets Sofi Fahrman där. Dock inte samma butik.. Världen är liten.
Dagens shopping blev i alla fall en mörkcerise mjuk tubkjol (Monki) samt ett grönt linne och en rosa topp (Gina Tricot). Mycket nöjd. Tommy köpte två par jeans på TopMan.
Vid fyratiden åkte vi ut mot SVT. Det var ont om parkeringsplatser och vi var lite småsena men vi kom prefekt i tid till insläppet. Fick bra platser också. Extra Extra bjöd ikväll på Måns Möller (såklart), Kristoffer Appelqvist, Martin Lidberg (brottar'n ni vet), någon Hasse som jag aldrig sett förr, men som var kul, Thomas Järvheden, Josephine Bornebusch och Governor Andy. Det var så himla bra, gud så vi garvade ibland. Dock hade jag ju velat ha Björn Gustafsson, men man kan ju inte få allt.
Sen så åkte vi hemåt i alla fall. Stannade och köpte godis i Hummelsta och åt mat på McDonald's i Västerås.
Härlig dag!

Idag är det faktiskt fint väder och det ska man ju vara glad för. Tyvärr har inte snön förvsunnit än, men en till sån här dag så så ska väl den också bli deletad.
Fick en massa gjort på s-blocket. Så himla skönt att provet är uppskjutet två veckor. Puss på det!
Dog på engelskan, så himla segt! Man pallar liksom inte..
Fick IG på både omprovet och geometriprovet. Jag blir så himla besviken för jag har pluggat så mycket och verkligen tyckt att jag har kunnat det. Men icke. Var två poäng från G på båda. Hate. Kollade igenom och såg att det var lite slarvfel och så, hade kunnat klara provet. Så himla ovärt. Nu hänger väl allt på nationella.. Men i värsta fall får jag väl läsa matte B i trean också, jag ska fanimgi klara det! Så himla svårt är det inte. Men jaja, så är det.
Var faktiskt värt att ta 513 idag, trots att väskan var sprängfylld med tunga böcker. Vädret var ju så fint att man bara ville vara ute hela dagen. Det var jag dock inte. Man pallar inte på eftermiddagen.. Men fick lite sol på den promenaden.

Har varit duktig och fixat diskmaskinen, hängt tvätt och satt på en ny omgång. Ska sätta mig och plugga sen också. Har sjukt många sidor att läsa till s-blocket. Puh.
Imorgon blir det rätt soft dag. Information om projektarbete, teaterföreställningar och s-block. Sen ska jag på bio med Jennifer. Det ska bli väldigt trevligt. Fick ju fribiljetter till 27 dresses. Nicenice.


19:33
Det går sisådär med pluggandet. Men jag har inte direkt bråttom. Men det en jäklarns massa sidor att läsa och ta anteckningar på. men jag har en känsla av att jag bara har tagit anteckningar på sånt som inte ska vara med på provet.. Hm..
Snart är det So you think you can dance, bäst!


21:02
Alltså, vissa människor har ju ingen självdistans. Hur kan man tro att sånt man dansar på krogen när man är måttligt onykter ska gå vidare i en professionell tävling? Geez.. Men banne mig att jag blir sugen på att dansa! Förbannar att jag har en handbolls- & fotbollskropp som aldrig någonsin kommer att bli mjuk och vig. Jag vill ju dansa! Eller så är det bara ett infall från min sida, haha. Nej, men det är kul, men jag är verkligen jordens sämsta dansare. Jag har inte rytmen i benen, det funkar liksom inte. Men det är skoj, speciellt att improvisera lite. Tänk om man vore sådär vig och böjlig som när man var liten. Hade varit kul att fortsätta med gymnastiken också, fastän jag sög på det också. Men kul hade jag.
Nu ska jag försöka plugga lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0