Snökaos

080324 Tisdag

16:40
Härlig kväll vi hade igår. Åt kyckling och klyftpotatis och sen spelade vi spel hela kvällen. Mysmys.

Idag åkte vi hem i alla fall. Vi åkte därifrån vid 07:20, skjutsade upp Jonas på fjället. Vi fick stanna för renar påde på ditvägen och på hemvägen. De jäklarna är inte ett dugg rädda för bilar, men förbannat söta är de.
Var tamejtusan kissnödig hela vägen hem, men inte stannade vi för det. Eller, vi stannade och tankade i Ludvika och där köpte jag tidning och kaffe, och där fanns visst en toa men den såg jag inte, och sen ville jag inte gå in dit igen och fråga efter toa, haha. Det var race till toaletterna när vi kom fram till farmor och farfar.
Vi var rejält hungriga också. Jag hade inte direkt känt mig hungrig på vägen men när vi kom till Örebro kände jag mig illamående för att jag hade tomt i magen, och då åt jag en banan. Mina linser hade krånglat så jag hade slängt ifrån mig dem, och glasögonen låg där bak så dem hade jag inte på mig. Jag slängde helt sonika ut bananskalet genom fönstret men tyvärr så låg det en bil bakom och han fick självklart skalet på rutan. Han blev nog inte så glad..
Men vi fick i alla fall god mat hos farmor; fläskfilé och potatis, yummy. Och sen blev det vaniljglass och mandariner till efterrätt. Sen var alla väldigt trötta. Pappa somnade i soffan. Marcus och jag tyckte att det var lite ofärskämt så jag sa till Marcus att kittla pappa på foten och det gjorde han. Pappa flög upp som en raket, det var askul!
När vi åkte hem sen så kom vi på att mammas bil stod på pappas jobb så det var ju bara att åka hem och packa ur bilen och sen åka in och hämta mammas bil. Jag körde den, och jag lyckades hamna i svängfilen vid Rejmes så jag fick åka och vända. Men hem kom jag, haha.
Resten av dagen bli det bara chill.

Imorgon blir det i alla fall Stockholm. Det har blivit lite ändrade planer. Eftersom Hannes inte skulle med så täntke vi åka upp på förmiddagen istället. Då ska Tommy och jag gå på stan och shoppa medan Ola är med någon kompis. Och sen så går vi tillsammans på Extra Extra. Det blir nog bra. Egentligen ville jag inte gå på stan eftersom jag inte vill spendera pengar, men nu har jag tänkt om. I love shopping, så det blir shopping för max 700 kronor, inklusive mat och resa. Jag har ju faktiskt sagt till mig själv att jag ska lägga undan 1 000 spänn i månaden och jag ligger 700 kronor över vad jag ska ligga på, så jag "lånar" de pengarna och har tills imorgon. Kommer ju i alla fall lägga undan pengar nästa lön, och nästa och så vidare. De pengarna som jag redan hade på kontot förde jag över till ett annat konto så länge så att jag inte gör av med dem också. Ska banne mig göra så att jag bara haren viss summa på kortet, annars shoppar man bara en massa onödigt. Så dumt. Japp, det får bli min nya ekonomiska plan.

Nu ska jag ladda upp bilder på bilddagboken och sen ska jag lägga mig i badet och läsa min deckare.


19:34
Glömde berätta att jag fick en superskön munkis av familjen Gardsiö. Den är vit, mjuk och så står det "IDRE" på den. "För att göra reklam", sa Mia, haha. Den är supermys men jag har på något sätt redan lyckats få smuts på den. Bajs.
Det snöar så in i helsike. WHY?! Sluta snöa! Ge mig VÅÅÅÅR! Hate sånt här väder. Nu får det banne mig bestämma sig. Och jag röstar för vår.
Btw, checka bilddagboken för rykande bilder från Idre. (: PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0