Risbergskafest

080313 Torsdag

17:07
Var himlans skönt att få sovmorgon till tio imorse. Var dock trött när jag vaknade ändå, men det var i alla fall skönare än halv åtta.
Åkte in till stan. Fick vänta på Tommy i tjugo minuter utanför nya mässhallen. Eller vad den nu heter. Ja, det var i alla fall jobbmässa så jag skulle ge honom hans CV och personliga brev som jag skrivit ut till honom på skolan. Hade mycket tid innan skolan började så jag gick runt där inne med honom ett tag. Verkar vara bra, bra sätt att få information på.
Sen åkte jag till skolan och hade klassråd och s-block. Har sjukt mycket s-block att läsa till provet, men jag får försöka lösa det över lovet.
Ikväll blir det i alla fall Risbergskafesten och jag är väldigt taggad. Ska bli riktigt kul, verkar vara många som kommer. Ska dock inte dricka den här gången. För det första har jag ändå ingen förfest och för det andra har jag matteprov imorgon. Och så blir det bra om jag inte dricker eftersom jag dels kan plugga inför matteprovet innan jag åker, eftersom jag inte behöver förfesta, och dels så kan jag ta bilen och åka när jag vill. Så det är mest fördelar faktiskt. Och så är det ju gratis, hehe.
Men resten av dagen blir det alltså matteplugg och göras iordning inför festen. Yeah. Det blir nice. Har inte riktuigt bestämt mig för vad jag ska ha på mig, beror lite på hur kläderna känns. Men det blir nice. Hihi.

18:09
Nu ska vi se. Kvällens outfit blir: svart tubklänning, svarta eller grå strumpbyxor, röda pumps, maybe rött skärp, långt guldhalsband, guldärhängen, rött läppstift, sotiga ögon och uppsatt hår. Yes. Smolket i bägaren är min lila kuvertväska, känns inte som att den riktigt matchar. Men tydligen ska man satsa på flera fäger tillsammans i år. Har i alla fall ingen bättre. Det blir nog fint ändå. Bild kommer upp på bilddagboken, någon gång i framtiden.
Kvällens plan blir i alla fall: plugga matte, äta kvällsmat, göra mig iordning, plugga matte och åka till stan. Låter bra, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0