One love

080320 Torsdag

11:23
Jag har sovit piss inatt. Berodde på att jag hade sällskap av min man och att jag låg innerst. Det är fanimig inte skönt att ligga där, det blir alltid så lite plats. Jag vaknade varje gång jag vände mig. Dessutom hade jag inte ätit så mycket igårkväll så jag var hungrig när jag vaknade, och då är det svårare att somna om. Jag ska erkänna att jag faktiskt längtade tills klockan skulle bli halv sex så att jag fick ha sängen för mig själv.. Fast det var ändå mysigt. Fast nu förstår jag att du inte vill sova längst in, bubbi, förlåt! Men du är ju en gentleman..
Gick i alla fall upp med baby när han skulle äta frukost, kunde ändå inte sova. Passade på att äta lite chocopops med mjölk till frukost, annars hade jag inte kunnat somna om sen. Pussade Tommy farväl och gick och lade mig igen. Kollade lite O.C och somnade sedan om.
Så vaknade jag vid tio, lite lagom sådär. Gick upp och badade. Mitt hår var så fett att jag aldrig har sett värre. Snusk. Men det va skönt att bada i alla fall. Och nu har jag ätit frulle igen, och uppdaterat antivirus på datorn. Jag är så bra. Typ.
Jag har blivit sådär very förkyld igen, det är icke kul. Snuvig och ont i huvudet, förbaskade bihålor, om det nu är deras fel.. Hoppas bara att det inte utvecklar sig mer än såhär, annars blir det inte så kul i påsk.
Today blir det i alla fall till att städa och packa. Jag kommer hålla mig sysselsatt hela dagen antar jag. Men det är fint väder, och det gillar jag!
Ska ha helt okej väder i Idre den här gången. Massa sol, men tyvärr tvåsiffrigt med minusgrader. Det kommer vara kyligt, mina vänner. Men jag får klä mig varmt. Åh, ge mig snölandskap på rikgti, inte detta fejkade vi har i Örebro, och ge mig skidliftar och skidåkande familjer i färggranna matchade overaller! Ska bli så grymt kul, och Gardsiös är ju en av de roligaste familjer jag känner, wei!

12:34
Nu har jag några saker avbockade från listan; har varit iväg och köpt godis till resan och nån dag framåt, har packat alla mina grejer (måste vara den minsta packningen jag nånsin haft!) och dammsugit köket, vardagsrummet och farstun. Jag är duktig. Det enda jag har kvar är väl att slänga sopor, ta ur diskmaskinen och städa badrummet. Men det är ju petitisser. Måste fundera ut vad vi ska ha till lunch också.. Tror nog att det blir pommes och något gottigt. Eller typ klyftpotatis..

13:29
Såna här dagar är så dryga. Man kan liksom inte direkt hitta på något eftersom man har grejer att göra hemma, och när de är färdiga så finns det ingen tid kvar. Blir bara tråk. Men skönt att ha allt gjort.
Får väl leka lite med Marcus och kolla film och sånt, hehe.
Men nu är jag faktiskt hungrig. Men vet inte vad jag ska laga. Blä.

14:40
Det blev hamburgare och pommes frites. Nu är jag mätt och belåten. Och har städat klart allt. Fy va skönt. Och snart kommer väl mamma hem så vi kan åka iväg. Wei.

Dagens
- kläder? Svarta leggings (Indiska), svart linne (Gina Tricot), svart linne (Indiska)
- smink? Concealer, puder, mascara, rouge
- hår? Utsläppt och nytvättat
- väder? Växlande molnighet och sol
- humör? Rastlös, förväntansfull
- aktiviteter? Städning, packning

15:32
Nä, nu är jag verkligen jätteuttråkad!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0