Mitt i ett äventyr

080311Tisdag

13:36
Detta har varit en riktig mongodag.
Började med att jag upptäckte att jag inte hade nyckeln i väskan när jag skulle till bussen. Kom då på att den förmodligen hade ramlat ur väskan igår när jag åkte hem från träningen. Hade ingen extranyckel så det var bara att gå ut bakvägen och springa till bussen. När jag väl satt mig på bussen hittade jag inte mobilen och tänkte då att jag hade glömt den hemma när jag stressade iväg. Gick av efter en hållplats och gick hem. Självklart hittar jag mobilen i väskan ändå. Hämtade cykelnyckel och tog cykeln till E18, tog Fjugestabussen till stan. Ringde mamma och fixade dejt med henne i Hallsberg. Som tur var så låg nyckel i bilen. Tåget till halssberg gick precis när jag kommit av bussen, flyt. Gick till Alléskolan, tärffade mammaoch så gick vi och åt. Jag var som ett djur på zoo, kände mig så uttittad. Blev presenterad för typ alla elever och lärare, lite smått pinsamt men vad göra. Var i alla fall en mysig skola. Sen skulle mamma ha lektion så då drog jag mig tillbaka mot stationen. Mellanlandade på Lindex. Lånade av de pengar som jag ska betala Sound of Music-biljetterna med. Köpte ett långt halsband med olikfärgade stenar, solglasögon, tumvantar, sjal och två rosa nagellack. I like it. Tyvärr så var det en halvtimma kvar till tåget gick till Örebro så jag fördrev tiden med att gå till Ica och köpa en SOLO G.
Men nu är jag i alla fall i skolan. Skulle ju egentligen plugga hela dagen, men nu blev det ju inte så. Men får en stund på mig i alla fall, och så blir det plugg hela eftermiddagen. Ska köpa lite glass så man orkar.
Har ändå varit en bra dag, trots allt.

17:20
Var helt okej på bilden idag. Fick rita av en bild i en bok. Blev ganska bra. Skulle måla ett rum runtom, men det var assvårt att komma på vad man skulle ha. Blev typ ett fönster med hav, och en blomkruka, haha.
Har bestämt mig för tat det blir Risbergskafest på torsdag. Kommer bli så himla kul! Ska supa. Fast bara lite. Har ju faktiskt prov på fredagen. Ska försöka tigga lite vodka av pappsen, så man blir lite lullig i alla fall. Åh, va kul! TAGGA!

20:19
Nu ger jag upp matteskiten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0