Celebrate good times

080321 Fredag

19:10
Nu är vi äntligen uppe!
Det gick väldigt bra att åka upp hit, förutom att det var rensafari strax utanför Idre. Typ 50 renar som blockerade vägen. Men de är ju söta, och som tur är inte lika stora som älgar, haha. Stannade på Donken i Mora. Det var fanimig fullt. De hade till och med partytält som man kunde sitta i, förmodligen med värme.. De måste väl veta att det är mycket folk nu.
Kom i alla fall fram till Idre runt halv elva och sen satt vi och snackade skit till halv ett.

Idag åkte vi upp på fjället, jag, mamma, Marcus och Oskar. Det blåste något förjävligt när man satt i stolsliften, så det var ganska ovärt. Vi åkte bara i typ två timmar. Det blev för kallt. Men det ska vara jättefint väder imorgon och på söndag så det gör inget. Det är roligare att åka när man inte riskerar att bli en istapp på köpet.
Har bara slappat på eftermiddagen. Mamma och jag åkte och köpte mat och så gjorde vi våfflor med syl,t och grädde, mums! Kollat på tv och sådär. Nu vankas det snart mat igen, Jonas kom hem för ett tag sen och Mia och Annalina kommer om någon timme. Ikväll blir det mys med fläskfilé och hasselbackspotatis.

Imorgon blir det väl förhoppningsvis nån form av påskfirande och så lite skidåkning. Är vädret skit så får man väl åka upp på sporthallen och köra bowling eller nåt.
Det är i alla fall kul att vara här, och några mer eller mindre snygga bilder kommer upp när jag kommer hem, fick inte med mig kabeln. PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0