Slow me, slow me down

080602 Måndag

10:57
Internet har inte funkat sen i lördags. Tur för mig då att jag varit så upptagen att jag inte hunnit sakna det.

Lördagens jobb var en pina. Jag vet inte riktigt varför, men kanske var det för att jag var lätt svimmfärdig hela dagen. Ja, i vilket fall som helst så var det ingen kul dag. Ny tjej på jobbet igen, återigen bara extrajobbare. Hur har de tänkt?

Hittade i alla fall de där guldiga tofflorna som jag tittat på på Din Sko i stan, men som inte fanns i storlek. De fanns i storlek på Marieberg i alla fall, yes! Insåg senare att de kanske inte är någon höjdare i varmt väder ändå, eftersom jag halkade runt i dem efter två minuter. Well, they're good-looking.

Igår så var det i alla fall Stockholm som gällde. Vi åkte med tåget klockan 09:00 på morgonen. Det gick så himla fort, det var längesen tiden bara flög sådär.
Vi hittade inte så bra kan jag säga. På stationen alltså. Vi visste heller inte var Solna låg. Till slut hittade vi i alla fall Solna på kartan, och vi lyckades även få biljetter till pendeln.
Väl framme i Solna var det ingen konst att hitta rätt, det var ju klart och tydligt skyltat.
Det var mysigt i Solna centrum. De hade ju ett köpcentrum med en massa kul butiker, så där spenderade vi en hel del tid. Och så käkade vi glass på McDonalds, favoriten var Chocolate Dreams med en brownie i botten, och en sås av browniesmet. Mumma.
Åt lunch på ett kebabhak, alltså det är ingen kebab som slår den här hemma. Den där sög i alla fall. Blä.
Vi köpte lite matsäck att ha inne på fotbollsmatchen, men guess what? De tog mina vindruvor utanför, nrä vi skulle gå in. Jag vet inte vad de hade tänkt att jag skulle göra med dem, slänga dem i huvudet på folk? De lät ju mitt äpple vara kvar, och det lär ju göra ganska mycket ondare att få i huvudet än en vindruva. Det var märkligt. Vattnet fick jag inte heller ta med mig, men det hällde jag ut, och sen fyllde jag på nytt inne på Råsunda.
Det var i alla fall en kul match, trots att Sverige förlorade. Man såg bra, och alla bra spelare fick spela, jag trodde det mest skulle vara lite reserver, så att stjärnorna fick vila upp sig till EM. Men men.
Vi var sjukt trötta när vi skulle åka hem. Gick på en liten promenad för att inte somna inne på stationen. Vi mötte två svarta män som på engelska frågade efter vägen till någon fontän. Anna försökte visa vägen, men det kan jag säga, att var de kom, det vet jag inte, men inte var det dit de skulle i alla fall. Vi höll tummarna för att vi inte skulle mötas igen.
Sov hela vägen hem nästan. Kändes ändå som att det tog tre gånger så lång tid.

Idag blir det soft dag. Ska bara in till skolan och repa lite med kören. Sen ska jag försöka växla lite pengar till Kroatien, och möjligen köpa nya solglasögon. Så får man väl försöka sola fläsket lite.


17:30
Det var cirkus 45 minuters väntetid inne på Forex. Tur att jag är så smart att jag går på stan så länge. Jag köpte läderband och "pärlor" så jag kan göra nytt fotledsband.
Ganska ovärt att åka till skolan för att ha rep i 20 minuter. Men men.

Kollat på Desperate Housewives och Gossip Girl nu på eftermiddagen. När klockan passerat 15:00 tycker jag inte att det är någon idé att sola..

Nu måste jag dra till affären och köpa lite matsäck inför imorgon. GO RISBERGSKA!


18:50
Jag var i Holmstorp och köpte ägg förut. Snacka om att det kändes att man var på landet. Där kom man cyklande med sommarklänningen fladdrande där bakom, och så svänger man in på en herrgård. Och där har de en äggbod i en röd lada, där man själv får ta äggen från ett kylskåp och lägga pengarna i en liten plåtburk. På en lapp i burken står det saker som "Gunnar skyldig 4 kr". Det är gulligt tycker jag, man borde ha mer sånt.


21:46
Fått inbjudan till klassfest med gamla 9E. Typiskt att den är på söndag, när jag jobbar. Men det blir väl i alla fall utgång på kvällen tror jag. Om jag har ork / lust / råd.

Inget mer Gossip Girl eller Desperate Housewives längre. Blää. Ge mig nya avsnitt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0