Hon som kan va den du vill ha

080612 Torsdag

09:31
Jag har snor i hela halsen. Det är inget skönt, för det blir lite svårt att andas. Men det är väl så det är. Har i alla fall ingen feber längre, och det ska man ju vara glad för. Men fortfarande sjukt täppt överallt. Blä.

Idag är det alltså dagen D. Idag åker vi till Kroatien. Fast vi är ju inte nere förrän på söndag, men, hey, man måste börja nånstans. Ikväll dras det ner till Trelleborg, imorgon blir det båt hela förmiddagen, sen Tyskland, lördag probably Slovenien, och så slutstaionen på söndag. Yay.

Måste packa klart idag. Har lagt ut alla kläder och sånt, men är ju en del smågrejer att packa med också. Typ alla sladdar och grejs. Får verkligen inte glömma alla pengar, och necessär. Men jag brukar faktiskt vara duktig på att få med mig allt. Peppar, peppar..

Jag är hungrig, så nu blir det frukost, och sen ska jag lägga mig i badet. Det är bästa hjälpen mot förkylning, I swear. Men tänker inte duscha håret förrän ikväll när vi ska åka, det kommer bara bli fetare snabbare. Hatar att man är så äcklig när man åker ner.. Blir inte dusch förrän lördagkväll..


10:18
När man befinner sig i vårt badrum slås man oftast av två saker;
1. Det hörs jävligt bra vad folk utanför huset säger. Betyder det att de hör mina förhavanden inne på badrummet också? Huvaligen.
2. Vi har inga såna där moderna fönsterrutor där man inte ser ut, utan helt vanliga rutor med full insyn. De sitter dessutom i normalhöjd, så har man glömt att dra ner persiennerna kan vem som helst se en. Stackars karlarna då, som står där och visar snorren. Och förresten så går liksom inte persiennen ända ner, så jag kan inte låta bli att undra hur många av våra närmsta grannar som har sett min nakna rumpa i det där fönstret? Man får väl helt enkelt bjuda på sånt. Och det man inte vet med säkerhet, det ska man heller inte lida av. Eller?


11:34
Nu känner jag mig faktiskt ganska färdigpackad. Hoppas jag inte har glömt något, men mamma hinner ju komma hem och påminna mig i så fall.
Vi har packat med oss ton av DVD:er. Förmodligen kommer jag inte att se en enda i bilen, eftersom jag kommer sitta framme hos pappa, men det kan ju alltid vara trevligt att ha den på plats om det regnar. Det ska tydligen göra det måndag till onsdag, not so nice..
De enda skivorna vi har med oss i år är Markoolio. Det är verkligen familjen Svensson i ett nötskal, vi har alltid lyssnat på Markoolio när det är långåkning. Markoolio är ju så grym. Det är kul låtar.

Nu bär det av till affären för att köpa lite frukost till båten imorgon. Och nån tidning. Jag har i och för sig redan fem stycken ( 2x VeckoRevyn, 2x Hennes, 1x SOLO), men man kan aldrig ha för många. Man orkar ju liksom inte läsa böcker jämt. By the way så har jag inte betalat för alla de tidningarna, bara för SOLO:n. Eller ja, de andra har jag ju prenumererat på, men ändå. Fast Hennes är egentligen inget att ha, men det var ju erbjudande på 3 nummer för 99 kronor, plus nån premie som jag har förträngt.


12:20
Ett säkert kort på att jag är sjuk är att jag får finnar. Fast det är inte riktigt finnar heller, för de går liksom inte att göra nåt åt. Det är mer som bölder. De gör inte ont heller, de bara är där liksom. Typ som att bacillerna vill ta sig ut, men inte riktigt hittar en bra väg.


13:01
Såna här dagar finns det inte mycket annat att göra än att sitta vid datorn eller kolla på film. Men det är ju ganska nice.

Har kollat på det bästa från Big Brother 2003, du vet, den omgången med Linda Rosing och då sköna Danne vann. Jag insåg rätt snabbt att Linda var jättesöt när hon var med i Big Brother, men alla skönhetsoperationer var verkligen bortkastade, för nu är hon ju asful. Hon skulle ha behållt utseendet från BB.

Nu ska jag laga lite mat, och kolla på Självmål och fotbollstabbar. Passar ju bra såhär i EM-tider.


16:07
Kollat på Magnus Betnér nu också. Har inte kollat på shär mycket "film" sen jag vet inte när.

Nu är mamma hemma, så det börjar väl bli dags att packa in det sista i husvagnen. Godispåsen får en självklar plats i framsätet. Likaså mina tidningar. Wihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0