Boro boro

080611 Onsdag

09:01
Sovit så illa inatt. Som vanligt när jag är sjuk. Hatar verkligen när jag är såhär sjuk, man kan ju inte göra nånting. 38 graders feber, ont i halsen och tät i bihålorna, icke kul.

Hade tänkt försöka städa och packa idag, men egentligen orkar jag inte det. Men jag måste ju, så det är bara att sätta igång.

Min baby började sakna mig redan igår, så nu har vi kommit överens om att han kommer och gosar idag också. Puss på honom.

Måste in och fixa linser idag också. Och så ska vi till Sötvaruhuset och köpa färdgodis. Men det beror på hur mycket jag orkar faktiskt..


11:40
Fick mig lite välbehövlig sömn framför värdelöst tv-program. Så skönt. Vaknade för andra gången idag av sms från Tommy. Han är mitt älsk, så är det bara.

Jag har lyckats packa alla kläder och böcker nu, det känns bra. Jag hade tänkt att det inte skulle bli så mycket kläder i år, men det vetefasen om jag klarade av. Blev nog rätt mycket ändå. Typ tre klänningar, fem toppar, tre shorts. Är det mycket? Well, jag kommer nog använda allt.

Har även städat lite på rummet. I alla fall plockat undan lite grann och dammsugit. Det var väl det mest akuta. Blri väl mer imorgon, då är det ju bara dötid ändå.

Necessär ska jag packa imorgon. Fy, den är alltid överfull.. Det är bara på semestern som jag använder bodybutter och hudkräm, men attans vad nice det känns. Måste komma ihåg att packa i massa toffsar och hårnålar, det går ju alltid åt.

Nu blir det nog lite matlagning.


12:40
Min tzatsiki smakade arsle.


22:06
Det blev en rätt bra dag ändå. Jag var lite piggare på eftermiddagen så det bar av inåt stan med lillebror. Det blev nya linser, glass på McDonald's och sen följde även min lille hare med ut till Sötvaruhuset. Man kan ju dö av sötbegär där inne. Marcus köpte godis för 68 kronor. Godiset kostade 5,90/hg. Den som är bra på matte kan ju klura ut hur mycket godis det var. För er som inte är det kan jag tala om att det var en hel jäkla massa godis. Han kommer bli tjockis.

Nu är det det definitivt inget mer gos med babe den här månaden. Det känns tragiskt, men samtidigt lite skönt för det kommer bli så underbart när man ses igen. Men jag kommer sakna sjukt mycket. Eller, nej, inte sakna, LÄNGTA heter det. Sakna är destruktivt.

By the way har vi kommit på varför tzatsikin smakade äckligt. Jag tyckte väl att den smakade lite vanilj. Det var ju bara det att jag kollade femton gånger om det var vaniljyoghurt, och det var det inte, men mamma hade blandat i egen vanilj. Du kan ju tänka dig själv, vitlök och vanilj. Not so nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0