Vi har det bra

080710 Torsdag

12:21
Jag får cp-damp på min dator; internet vägrar att funka fastän jag startat om datorn och startat om modemet hundra gånger. Så bara startar mnan pappas dator, och VIPS! så funkar internet på den. Varför inte på den andra kan man ju då undra? Det kommer ju till och med upp en ruta om att internet är ansluten.. Skitdator.

Idag ska jag försöka städa. Det är ungefär det tråkigaste som finns, men eftersom mamma och pappa kommer hem imorgon så har jag liksom inget val.. Är i alla fall klar med köket och datorrummet. Ska åtminstone fixa toaletten innan jag drar iväg och leker med Anna och Johannes. Vi får väl se vad vi hittar på för kul. Jag är fortfarande pepp på Sex and the City-filmen..

Ja just det. Igår fyndade jag vita keds för 99 pix. 


19:04
Riktig mysdag. Var först hemma hos Anna, där Johannes också befann sig. Jag kollade på kissungarna som blivit så himla stora nu mot sist. För söta är de, jag vill bara ta hem dem allihop.
Vi kom fram till att vi ville åka och bada. Fast inte Johannes, så honom skjutsade vi hem först, till hans nya lägenhet på väster. Den var hur fin som helst, i gammal stil med snedtak.
Sen åkte jag och Anna till Gustavsvik där vi solade oss i den lilla sol som fanns kvar, då klockan var nästan fyra när vi kom dit. Var mycket folk, dock inga jag kände igen. Bara massa turister. Men det var mys.

Har lagat lite mat nu, kycklingfilé och klyftpotatis som vanligt. Gjorde dubbel sats så jag kan ta med till jobbet. Kycklingen blev av någon anledning vattnig och lite seg. Don't know why. Hoppas bitarna smakar bättre imorrn..

Jag ska ta mig i kragen och ge mig ut i löparspåret ikväll. Det har jag inte gjort på flera år. Herregud, jag ska vara jätteglad om jag tar mig runt ett varv utan att dö. Jag har sämst kondition. Blä. Men detta är liksom en dag då det känns mysigt att springa. Jag ska bara ta det lugnt och vara nöjd med att jag överhuvudtaget givit mig ut. Bara det är en viljeansträngning..


19:36
Hade det inte varit för att jag redan shoppat extremt mycket denna månad så hade jag lätt shoppat på mig en massa saker på forever21.com. Billiga och v'äldigt snygga grejer. Man borde ju passa på nu när dollarn är låg. Känner jag mig själv rätt, och det inte är hög frakavgift, kommer jag nog ändå att köpa mig nånting därifrån. (A)


20:43
Jag är verkligen positivt överraskad av löpningen. För det första över att det var så skönt. För det var det verkligen. Det fanns liksom något njutningsfullt att låta kroppen göra sig av med energi, och att avsluta rundan med att få sköna svettningar på ryggen. Den andra överraskningen var att jag klarade mig runt hela rundan utan att ens tycka att det var särskilt jobbigt. Jag brukar ju dö efter halva annars. Och jag som inte tränat på hur länge som helst. Fast det sägs ju att det är första gången som är lättast, men ändå. Var sugen på ett varv till, men tänkte att det är bäst med en mjukstart. Ska försöka fortsätta springa några gånger i veckan och då lägga upp det så att jag värmer upp med att cykla upp till spåret (sjukt jobbiga backar dit, så uppvärmd blir man allt), sen värma upp lite mer med ett varv i ganska lugnt tempo, och sen köra ett varv med intervaller där jag springer ganska snabbt en bit, och sen går fort en bit. Jag tror det blir bra, speciellt om jag varvar det med snabba promenader och lite simning. Gäller ju bara att jag verkligen håller detta nu. Men jag vill liksom bara göra det för min egen skull, för att det känns bra. Får inte bli något tvång, då går det aldrig. En av orsakerna till att jag kanske tagit ut mig för mycket när jag sprungit förut kan ha varit att jag sprungit till musik, och då hela tiden sprungit i samma takt som musiken. Det är mycket bättre att springa i en jämn takt, i alla fall för mig. Alltså lyssnar jag på ljudbok istället. Och då blir man ju lite peppad att springa längre eftersom man vill fortsätta höra. Hihi. Jag är stolt över mig själv.


21:57
Sista kvällen innan familjen kommer hem. Jag har städat köket, hallen och datorrummet. Och min toa. Har inte orkat ge mig på mitt rum, men ska väl försöka ta det värsta innan jag går och lägger mig.
Har passat på att tjocka det sista också. Sånt går liksom inte för sig när familjen är hemma. Då får man bara höra hur tjock, onyttig och lat man är. Det slipper jag helst, så jag passar på nu istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0