I call it a lesson learned

080720 Söndag

11:20
Jag är nöjd med mitt hårklipp. Det blidde lite kortare och en bred lugg. Finfint serdu.

Vicko och jag gick runt och kikade när jag var klar. Jag hittade 120 kronor i plånkan, så det blev en svart body med djup rygg och smala band, samt ett tvåpack diadem. Bodyn ångrar jag dock lite, för jag kom på att det var väldigt fult att man måste visa BH-bandet i ryggen, men det får gå. Vad har man tänkt annars liksom, hur många går utan BH?

Innan vi började jobba gick vi också och tog oss vår kära glass. Det brukar vi göra innan jobbet. Den här dagen blev det mjukglass med tuttifruttiströssel på. Mumma.

Var ganska mycket folk på jobbet. Dagen gick jättesnabbt, men jag vet inte om det berodde på att det var mycket att göra, eller att jag blivit van att jobba 9 timmar mot mina nu 5,5. Men ändå.

Efter jobbet bidde det hem och göra sig lite fräsch. Blev svartrandiga bodyn, svarta leggings och blå kjolen med blommor på. Mys.

Jag trodde ju sjävlklart att det var kräftsi hemma hos Karins pappa, det är det ju alltid. Så jag åkte dit. Jag tyckte det var lite väl tyst för att vara galej, men ringde likförbannat på. Sören öppnade och berättade att de var hos Trudi. Jaha, då fick jag väl gå dit istället då. Tur att det bara är 100 meter.
Det var väldigt mysigt. Jag hade tänkt mig att det skulle vara jätteparty med en massa randoms, men nu var det litet och intimt med det gamla vanliga gänget. Det kändes fint. Jag, Karin, Jennifer, Na, Clara, Johanna, och så Carro och Linnea. Vi hade jättetrevligt. Mycket kräftor blev det.

Framåt midnatt drog jag, Carro, Jennifer och Na upp på stan. Carro skulle träffa några andra kompisar, så henne fick jag följa till Björnstugan. Vi andra drog till MM. Det var jäkligt mycket folk, jag hade tur som kom in, tror jag. Vi hade trevligt i alla fall. Jag hade ju bilen, så jag drack inte, men det var skoj ändå. Och jag pratade fasen lika mycket som om jag hade varit berusad..
Lyckad kväll i alla fall!

Idag bär det av till jobbet igen. Det är mitt andra hem.

Efter jobbet ska vi hem till farmor och grilla. Inte pepp. Men grillat är ju gott.


20:01
Var för mycket folk på jobbet. Jag dog. Alla dog. Jag var inställd på lugn söndag, som det brukar var. Men nej. Alla skulle göra av med sista lönepengarna, eller nya barndbidraget. Allt tog slut hela tiden, och jag fick inte rast förrän halv fem, igen. Det enda positiva med det var att det bara var att börja stänga när man kom tillbaka.

Fick lite mat hos farmor, och blåbär, hallon och glass till efterrätt. Mums. Fast ändå ovärt.

Imorgon är det jobb igen. Ska börja elva igen, nice. Lika bra liksom.

Nu ska jag ut och jogga, wei.


22:09
Innan jag kunde ta mig ut i spåret var jag tvungen att fixa in ny ljudbok i mobilen eftersom jag lyssnat klart på den förra. Jag ville lyssna på "Hemma hos Martina" av Martina Haag, men av någon anledning gick det inte att lyssna på den i mobilen. Fattar inte grejen. I alla fall var det sjukt irriterande eftersom jag inte kunde ge mig ut utan ljudbok. Till slut gav jag upp och laddade in en annan bok som jag inte ens ville lyssna på.

Det gick i alla fall bra att springa. Två varv idag också, jag är duktig. När jag sprungit lite mer ska jag öka på tempo och sånt där. Var lite för trött för sånt idag, och så får det vara. Jag är nöjd bara att jag har gett mig ut.

Förjärklarns skönt att lägga sig i badet efteråt också. Läste i min nya bok "Väninnorna och Kung Carl" av Kicki Norman. Den är skoj.

Nu väntar jag i stort sett bara på att mina kläder ska bli fördigtvättade, sen ska jag gå och lägga mig. En hård dag imorgon också. Tvitusan. Fast tvivale vad skönt när lönen kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0