För att du finns

080722 Tisdag

09:58
Är det inte typiskt? När man vet att man sk aupp på morgonen är man jättetrött och vill bara sova, men när man väl får sovmorgon vaknar man likförbannat tidigt?

Nåväl. Äntligen har internet börjat fungera som folk igen. Tack, systemåterställningen. Nu får vi se hur länge det håller i sig.

Idag blir det äventyr i Hallsberg. Det kan bli spännande.
Mamma och jag ska öva tillsammans med Johan, som ska spela med oss på bröllopet i augusti. Än så länge kan vi inte mycket. Eller jo, en hel del, men det är en jäklarns massa text kvar att plugga in. Man har liksom skjutit upp det hela tiden. Men det blir nog skojsigt.
Vi ska vara på Alléskolan så vi kan få öva med mikrofoner och sådär. Ska bli kul att se hur det ser ut, vi kommer ju förmodligen tillbringa en hel del tid där när vi håller på med projektarbetet.

I eftermiddag kommer min man hit. Jag ska få min riktiga present, jag är sjukt nyfiken. Han har beställt den från internet, så det kan verkligen vara vad som helst. Iiih.

Ska försöka ge mig ut och springa ikväll också, men vi får se. Jag vill inte springa medan det är varmt, och jag vill heller inte springa sent. Så vi får se. Jag sprang ju faktiskt i förrgår.

Sjukt peppad inför Ullared imorgon! Nu när jag äntligen gjort iordning på rummet, i alla fall lite grann, så kan jag även shoppa lite inredningsgrejer. Och så lär det bli en del flytta-hemifrån-grejer och en hel del annat skit. Men det är väldigt skönt att vi ska åka i egen bil, då kan man köpa med sig vad som helst, och åka hem när man vill. Det gillar vi. Sist fick vi slå dank i typ tre timmar. Det var ganska drygt.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning. Puss!


11:19
Det känns som att detta blir en dag då jag uträttar en massa saker.
Hittills har jag;
- Rensat datorn på filer som jag inte längre behöver
- Tömt min totalfulla kamera
- Lagt in ljudbok på datorn
- Laddat batteriet till kameran
- Letat reda på en CD
Det kanske inte var mycket egentligen, men hur ofta gör man såna saker liksom?


Fått nya VeckoRevyn idag. Jag vill läsa nu, men jag vill ändå spara tills imorgon. Men samtidigt kommer ju det vara sjukt osocialt att sitta och läsa tidning, medan Tommy kör. Fast han får väl läsa när jag kör..
Ska köpa en Sofis mode också. Kan lika bra göra det nu på en gång, typ. Då har jag något att ta mig för, och kan samtidigt njuta lite av solen.


18:22
Det tog längre tid än jag trott att öva i Hallsberg. Tre timmar satt vi och tragglade. Jag trodde det skulle bli katastrof ett tag, men mot slutet ordnade det upp sig, som tur var.

På hemvägen åkte vi förbi Willys och handlade lite. Jag köpte på mig Sofis mode, aftonbladet (eftersom man måste för att få Sofis mode..), nya SOLO samt en kexchoklad, eftersom jag led av akut näringsbrist.

Nu är jag fortfarande jättehungrig, och även jättetrött. Kommer bli sängen tidigt ikväll.

Snart kommer min babe, saknar honom! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0