Körkort

080109 Onsdag

09:20
Yes, jag klarade mig igår! Sjukt glad över att det gick bra. Nu har jag mitt körkort, hihi!
Var ju rätt drogad av alvedon och så, kanske var därför det gick bra. Satt som gjuten i bilen. Körde en liten stund med Fredrik först och sen åkte vi till Vägverket. Kontrollanten kom på en gång, Kjell hette han visst. Så körde vi iväg. han verkade lite disträ, som om han inte ens kollade på vad jag gjorde. Så körde vi omkring lite, inga konstigheter direkt. Behövde inte ens göra säkerhetskontroll. Körde bara i en halvtimma, vilket förmodligen visar på att han tyckte jag var såpass duktig att vi inte behövde mer tid. Så fort vi kom tillbaka till Vägverket så sa han "här har du körkortet, hejdå!" och stack. Jag hann liksom inte fatta vad som hade hänt. Hade jag verkligen blivit godkänd? YES! Så skjutsade Fredrik tillbaka mig till körksolan och så fick jag skriva på väggen. Inte lätt att hitta space att skriva på, men ändå. Och så fick jag en t-shirt. Nicenice.
Ringde såklart till mamma och pappa på en gång, och de vart så glada. Wei.
Gick runt och kollade lite på stan tills det var dags att möta Tommy. Hade inte ätit nånting på hela dagen så vi gick till La Baguette. Jag åt bara en potatis och lite röra.
Mötte Anna på bussen hem, hon blev också glad för min skull.
Låg hemma och mådde dåligt hela dagen. Kollade på Beck - I Guds namn och Nina Frisk. Låg helt däckad i soffan. På kvällen tog jag alvedon igen och efter att ha sovit en liten stund så vaknade jag och mådde mycket bättre. Då gosade vi lite och kollade på Harry Potter och den flammande bägaren. Mys.
Sov skapligt inatt förutom att man fick gå upp lite då och då för att dricka och gå på toa. Inga febertoppar i alla fall. Har dock feber fortfarande men inte lika mycket som igår och jag känner mig mycket piggare. Dock inte läge att gå till skolan än, får se om det går sig an imorgon.

 

14:23
Nu har vi äntligen tagit oss upp ur sängen. Fått lite frukost i magen i alla fall, fast helst så äter jag inte alls på grund av halsen. Och så smakar det ingenting. Fast vi ska gå till affären och köpa lite godis sen, bättre det än att inte äta nånting. Och när man är sjuk får man faktiskt unna sig, det tycker jag. Ska försöka få bort Tommy från datorn först bara, och det är inte det lättaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0