Första skoldagen

080107 Måndag

17:39
Ja, första dagen i skolan efter lovet. Och för i år!
Bussen kom ovanligt tidigt och var inne i stan redan 08:46, så fick till och med vänta på 16.
Så var det engelska. Först snackade vi lite och sen skulle vi rätta våra prov. Jag fick inte tillbaka mitt så jag satt och gjorde ingenting under hela lektionen. Stimulerande..
På idrotten började vi med en utvärdering av idrott A so far, och sen var det val. Jag valde gymmet över basket, badminton och spinning. Nu när mitt nya liv börjar så kan jag ju lika gärna passa på liksom.
Efter idrotten gick jag till Haga och skrev upp mig på pilates för två veckor. Vattengympan drar inte igång förrän vecka 4, tyvärr. Gick och köpte en banan på Ica.
Efter det gick jag till Svänghjulet för avslutning på teatern. Det var ingen annan där så jag satte mig och läste i soffan. Sen kom Monika så då tog vi betygssamtalet på en gång. Fick VG, det är ju i alla fall bättre än G och IG, fast ville ju såklart ha MVG. Well, well. Sen kom Sofia, Angelique, Sanne och Erica också.
Vi valde att inte ha någon lektion så vi lekte med Ankis kamera istället. Blev riktigt roliga bilder, och det var en bra kamera hon hade också, den vill jag ha! Olympus cyber shot tror jag den hette, ska kolla upp den.. När Sanne och Erica gick till bussen stannade jag, Sofia och Anki kvar och gjorde kortfilmer. Det var askul, fan va konstiga idéer man får ibland, haha. Vid 15:40 tyckte vi att vi var klara så då gick vi upp till stan.
Gick in på Korthuset och köpte en anteckningsbok där jag ska skriva ner allt vad jag äter, hur jag tränar och hur jag mår i allmänhet. Tror att det är ganska nyttigt att föra en sån dagbok, man får en bra överblick.
Åkte hem med 16:27-bussen. Tog mig ett par mackor, och en liten bit av chokladtårtan som blivit över. Inte så bra start på mitt nya liv, men ändå. Man måste ju mjukstarta, annars går det ju inte.
Ska i alla fall ut på promenad sen. Och nu ska jag ta hand om köket, fastän det egentligen är Marcus tur. Wellwell.


21:04
Jag har ont i halsen men bara på ena sidan. Vet inte om jag har något sår eller något, kan väl för tusan inte vara riktigt halsont för då dör jag. Har ju precis blivit frisk.
Är så sjukt sugen på att skaffa lägenhet i stan. Bara Tommy fixar jobb så kan vi nog snart ta över Mickes och Pernillas lägenhet. Vore så stört skönt, den är fin och har bra läge. GE MIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0