Stockholm

080215 Fredag

15:11
Igår var alla estettvåor i Stockholm på studiebesök. Vi åkte från skolan klockan sju, fruktansvärt tidigt efetrsom det betydde att man fick gå upp halv sex. Blä! Jag sov nästan hela resan klan jag säga..
Första anhalt var Kungliga Operan. Den var sjukt fin på sina ställen, en massa guld och sånt där. Eftersom de gör en Pippi Långstrump-föreställning så hade de en stor rutschbana mitt i den fina trappan. Först gick vi och kollade hur det såg ut bakom scenen och sådär. Scenen var hur stor som helst men dte var då inte vackert, så oglammigt så det finns inte. Såg ut som en lagerlokal. Däremot är själva salongen jättefin. De har världens vackraste lampa i taket, jag vill ha en brosch som ser ut som den. Eller en ring. Vi fick också kolla på kungafamiljens loge och sådär. Det var ju tjusigt men deras sittplatser är ju inte alls de bästa, de är apnära scenen och man ser knappt något men det är väl mest för att de själva ska synas..
Sen hade vi fyra timmars fritid. Jag, Hanna och Ida gick på stan och hade mycket trevligt. Det var ingen av oss som direkt skulle shoppa men Hanna var nära att köpa en klänning för över 700 spänn, Ida köpte en scarf och själv köpte jag tre par trosor på TopShop. Var väldigt kallt men vi fick ändå för oss att vi skulle gå och köpa glass bara för att det var så soligt. Vi hade tänkt sätta oss på några bänkar och ta fina kort men just som vi köpt våra glassar så började det blåsa en massa så det gick åt skogen. Men glassen var god.. Och vi såg Sofi FahrmanH&M, hehe.
Nästa studiebesök var Konserthuset. Det var väligt fint därinne också. Där fick vi dock mest bara information, men det bästa var att man fick kissa efetrsom vi hade hållt oss sen bussen. Men det är ju coolt att ha varit där Nobelfesten hålls..
Sen var det bara att springa till bussen som tog oss till vår sista anhalt; Bewaldhallen. Där fick vi först lite information om deras verksamhet och sedan fick vi lyssna på en repetition med Radiokören. Det var lite fränt men det var för sent på dagen och de sjöng på ryska, så halva klassen somnade. Förhoppningsvis såg inte kören det.. Men visst var de bra, men det funkade liksom inte den gången.
Vid halv sjutiden åkte vi hemåt. Vi kollade på Grease och sen TimeOut. Så kom mamma och hämtade mig vid skolan.

Idag har vi haft redovisningar av vår koll på skolan. Gick jättebra, det var inga som helst problem. Sen var vi och kollade på ettornas ESO. Den var bra, men en del fattade man inte, men en hel del var väldigt kul. Lyckost Sebbe som fick göra om veckan i år också..
Efteråt gick jag, Veronika, Anna och Amanda upp på stan och sen träffade jag Elin och Sofie så vi gick på stan en stund. Elin köpte mössa och Sofie köpte skor. Efter en stund gick Sofie hem och jag och Elin gick till La Baguette och åt lunch. Mumsigt var det. Sen gick Elin till Wasakonditoriet och träffade sin mamma och då gick jag till H&M och handlade lite smått och gott. Sen gick jag till bussen. Somnade såklart. Så skönt.
Nu ska jag ladda upp bilderna från igår och försöka fixa lite bio tills ikväll då. Ska bli mys.
Fick bara 2 400 i lön, lite besviken, trodde jag skulle få mer. Men la undan 1 500 av lönen i alla fall så det är ju bra. Har 3 500 på sommarkontot, kommer bli en rejäl slant till sommaren, yes!
Imorgon ska jag hem till Karin efter jobbet, eftersom hon fyller 19. Det blir nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0