En sån där dag då man bara inte orkar

080229 Fredag, Skottdagen

14:52
Detta är en sådan dag som är så totalt onödig.
Började med sång imorse. Hade lite svårt att sjunga på grund av förkylningen, gjorde lite ont i halsen när man gick uppåt. Sjöng dock min låt och får en ny nästa gång.
Sen kör. Har så himla roliga låtar i år! Idag övade vi mest på Bli vår gäst, den är för skön. Jag kan liksom se hela sången framför mig, scen för scen. Ur Skönheten & Odjuret alltså.
Sen var det piano. Fast man kan väl inte kalla det lektion. Dan var bara där en minut, sen fick jag sitta där och öva själv. Fast jag orkade inte öva, dum som jag är, så jag satt och spelade en massa annat. Lyckades ändå komma försent till matten.
Ahh, matten alltså. Lämnade i alla fall in mitt prov idag, det blir IG, inget snack om saken. G är 12 poäng och jag gjorde tolv uppgifter, och har absolut inte rätt på allihop. Blir i alla fall omprov om två veckor. Nice. Kanske inte får godkänt då heller men ska banne mig plugag tills dess! Gjorde inget på lektionen för jag fattade inte. Måste kolla powerpoint.
Sen idrott. Ville inte riskera att bli sjuk igen så jag gick på promenad rutn ån med Linnea Werme istället. Det var väldigt skönt. Lite för blåsigt bara för att det skulle bli perfekt.
Nu är jag i alla fall hemma, skönt. Ska mest bara softa idag. Tänkte ta mig en sväng till affären och köpa något gottigt och en SOLO. Mysmys. Sen blir det Let's Dance ikväll.
Apropå Let's Dance; SVT har förstört min tvkväll! Man kan ju inte lägga Så Ska Det Låta samtidigt som det är Let's Dance på TV4! Skämms! Fast jag får väl kolla på reprisen istället, men det är ju inte lika kul..

Att göra till nästa vecka:
- Skriva om ett instrument från medeltiden (KUHI)
- Göra frågor till historia (s-block)
- Plugga matte (både till prov och för att komma ikapp)
- Plugga till arbetsmiljö- och säkerhetsprovet
- Fixa låt och text till MUKO:n


17:52
Mamma kom hem och ville gå ut och gå så jag följde med. Lika bra att ta chansen till motion när man får den. Gick nya motorvägen. Har inga bra skor att gå ut i eftersom joggingskorna är i skolan. Hade mina blåvitrandiga, det är tydligen hål i dem så jag hgade inneboende grus i skorna som knappt gick att få bort. Inte konstigt att det gjorde ont i hälen. Gick förbi Baastads. Linn och Johanna skulle på disco, Lena var barnvakt åt lilla Filip. Himla söt unge, sa inte ett ljud fastän Petter tog hans leksaker.
Lyssnar på Ron Pope nu, åh, va bra han är!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad läser du för matte? Jag har lyckats på IG på båda mina MaC-prov, men jag kommer förhoppningsvis få G i alla fall, bara av att vara på lektionerna, för gränsen är så låg. Inga omprov för mig inte =)

2008-02-29 @ 18:07:40
URL: http://sarispop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0