Allt är nästan perfekt

080204 Måndag

10:40
Ja, man kan väl säga som så att lördagen blev långt ifrån vad vi hade tänkt oss. Tommy hade ont i magen, precis som han alltid har när vi ska iväg på något kul. Detta blev bara värre och värre och till slut var han tvungen att spy uppe i huvudstaden och dedan var det liksom kört. Vi hann i alla fall kolla var kanal5 höll hus och jag kunde äta lite pizza (som för övrigt var snoräcklig och snordyr), sedan var det bara att ringa hem och be mamma boka biljetter hem igen. Så himla typiskt men det fanns liksom inget alternativ, mår man så illa som Tommy gjorde då så vill man bara hem. Som tur var så kostade inte bussbiljetterna så mycket och vi behövde bara vänta i en timma. Tog aningens längre tid hem än beräknat, eftersom det var så himla mycket snö, men hem kom vi.
Igår jobbade jag igen. Var lite här och där. Var ganska lugnt ändå.
Efter jobbet åkte jag in till stan. Var meningen att jag skulle vänta två timmar på Norabussen men sen fick Tommy lite dåligt samvete och kom in och hämtade mig. Jag åt på McDonald's först, för jag varf hungrig.
När vi kom hem till Nora kollade vi på En annan del av Köping och senare på Extra Extra. Mys och gos.
Idag har jag sovmorgon till halv ett eftersom jag valde att ha mitt engelskprov vecka 9. Slönt! Bara idrott och matlagning.
De närmsta dagarna blir PLUGGPLUGGPLUGG! Fy fasen..


17:29
Ovärd skoldag. Skulle köra spinning på gympan, men det var så sjukt obekvämt så jag gick till gymmet istället. Helt själv var jag, ganska skönt men skumt. Sen dissade jag och Sofie matlagningen. Illa, men vafan. Vi gick på stan istället. Dagens köp blev två par långa linnen (GinatTricot) som jag ska ha under lite kortare toppar till tights, samt svarta tights och en lång grå kofta (H&M). Nu har jag dock inga pengar kvar, inte bra. Well.
När jag kom hem var alla andra redan hemma. Mamma var magsjuk igår så hon var hemma för att vila upp sig, Marcus hade spytt imorse och pappa var genomförkyld.
Har varit duktig och städat idag. Inte för att det direkt ser städat ut, men jag har faktiskt plockat undan. Ska bara dammsuga lite och sånt där.. Måste plugga matte och KUHI sen. I hate.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0