You only call me when I'm sober

081216 Tisdag

08:45
Fick en massa uträttat igår, så skönt. Fick lönen, kändes som det var lite pengar, men aah, får kolla upp det sen. Nu är jag typ pank igen i alla fall. Eller nä, inte riktigt, men jag har kanske sådär en 700 kronor kvar att leva på den här månaden. Men nu är i alla fall alla julklappar klara, och jag lyckades köpa mig ett par nya leggings och ett par stövlar också. Men nu har jag köpstopp till efter jul. Borde jag klara. Har betalat tillbaka 1 100 till pappa, det är ju bra. Kände att jag inte hade råd att betala tillbaka mer, men jag antar att jag kan betala tillbaka i min egen takt. har typ 900 kronor kvar att betala. Men jag får ju helt okej lön nästa månad med tror jag, om jag får jobba lite i jul. Så det ordnar sig.

Vi åt mat på Sallad Inn igår, så himla gott, älskar den restaurangen! Sen gick vi på Madagascar 2, den svenska. Blev mest så för att den gick tidigast, vilket skulle göra att vi hann med 522:an hem. Jag är så lat. (; Men den var riktigt kul faktiskt.

När jag kom hem igår fick jag en ruskig huvudvärk, och den sitter i än idag. Får se hur mycket jag orkar. Har lyckats smitta Tommy, så nu är han sjuk. Stackarn. <3

Haft psykologiprov nu, värt att ha prov sista lektionen liksom.. Men aah. Sen är det sista naturkunskapen. Ska bara lyssna på redovisningar. Sen simma, om jag orkar, och så sista försäljning & service.


12:20
Jaha, så var febern tillbaka. Grattis, grattis. Förstår inte hur jag lyckas. Skulle inte förvåna mig om det blir en sväng med penicillin igen, lagom till nyår..


16:59
Sov riktigt gott i soffan förut. Det gjorde nog gott.

Idag kunde jag ta hem hela mitt femämnesblock, för nu ska jag inte ha några av de lektionerna mer. Eller jo, BaMu, men där behöver jag inte blocket, och det är bara typ tre lektioner kvar. Men matte B, naturkunskap A, psykologi A och försäljning och service ska jag inte ha mer. Kommer bara ha religion och s-block att skriva i, fy vad skönt. I vår kommer jag ha;
- religion A
- teaterfördjupning
- ensemble B
- s-block
- sång
- piano
- kör
- projektarbete
Helt sjukt skönt!


20:35
Hannes har gjort en ascool hemsida där vi själva kan lägga till mat på vår meny till på fredag. Så kan man se vad alla har tänkt ta med sig. Skitsmart. ^^

Fick fem gratis låtar på Nokiastore av Glamour. Skitnajs, jag har ingen musik på datorn. Eller, jo, nu har jag ju det. Rihanna - Rehab, Pink - Sober, Coldplay - Viva la vida, Beyoncé - If I were a boy, och så Markoolios nya. (;

Har hittat mahjong på datorn! Det är ju fabulous, jag älskar mahjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0