Sankta lucia, ge mig en tia..

081213 Lördag

08:22
Jag vet inte riktigt hur det gick till, förmodligen var det på grund av att jag inte var helt pigg och att det snöade så förbannat. Hur som haver åkte jag fel i rondellen här hemma igår, vilket resulterade i att jag åkte ner mot Karlskoga istället för Örebro. Det var ju sådär halvbra, eftersom man fick åka ända ner till Lekhyttan och vända, och så fick jag åka på gamla E18 som var snorhal. Men jag kom till Hallsberg till slut. Josefin och jag bestämde att vi skulle flytta fram sånglektionerna till halv tre på fredagar. Inte alltför kul, men det kommer funka.
Efteråt åkte jag in till stan och tog en lunch på Sallad Inn med Tommy. Det är så sjukt gott där! Kan verkligen rekommendera..
Sen åkte vi till pappa och tankade, och sen vidare till Parkhallen och handlade. Där var också Örebro lucia, det var ju lite kul att få se dem också. Fast om jag inte misstar mig så tror jag att två av tärnorna inte hörde hemma där..
På kvällen lagade vi tacos och tittade på Deep Impact. 

Jag bara myser när jag ser snön. Har kommit så himla mycket nu. I love, love, love. Dock inte att köra i.. 
Luciamorgon och jag är uppe med tuppen. Kändes som om jag vaknade mitt i natten, men klockan var faktiskt åtta. men kände inte att jag skulle kunna somna om, inte med Tommy som tar upp hela sängen i alla fall. Men det gör väl inget. Tänkte ta ett luciabad sen, myyys. 

Faktiskt pigg på att jobba idag. Jag har fått löfte om att få stå i disken, men får ändå börja tolv, så det blir nice. Jag borde klara mig fint, ingen feber idag. Yes! Fast fortfarande väldigt förkyld, och halsen vägrar visst ge med sig. Men jag ska inte klaga. 

Ikväll ska mamma och jag på luciakonsert i Tysslinge, det är vokens som kör. Det blir nog mysigt. Och sen efteråt ska vi vara barnvakt åt Linn och Petter. (:


22:51
Verkligen sjukt mycket att göra på jobbet idag, hallelujah att jag stod i disken. Inte för att det inte var stressigt där, men det är tusen gånger värre att stå på Nellys. Lär nog bli ungefär lika mycket imorgon, skulle jag tippa på.

Vokens var asbra idag, skönt att det inte bara var en massa "typiska vokenslåtar". Väldigt mysigt var det. (:

Blidde lite trött på att vara barnvakt. Linn var supertrött, och Petter sov redan när vi kom, så det var inte livat direkt. Så nu är jag officiellt hemma och "sover". Fast jag ska faktiskt gå och lägga mig nu, för jag är trött på riktigt.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0