It's Christmas time

081222 Måndag

10:27
Julafton närmar sig med stormsteg, yay!

Sov inget bra inatt, bara oroligt, och vaknade flera gånger. Drömde helt sicka drömmar, som jag inte vill drömma igen.

Nu ska vi snart in till Marieberg. Jag vill handla nåt på Gina.. Och kanske nåt mer. Apropå att köpa, de har inte dragit de pengar jag handlade för på Ica Maxi i fredags. Konstigt. Ja, de får väl skylla sig själva..

Idag blir det städas, eftersom jag inte hinner imorrn, då jag ska jobba. Så idag ska jag damma hela mitt rum och städa toaletten. Jag är typ peppad. Nu vill man ju ändå bara att tiden ska gå, så det blir julafton. Japp, jag är fortfarande sån, hehe.


21:46
Ja, inte hann jag göra särskilt mycket på Marieberg idag, inte. Man hann ju inte längre än till coffee-shopen förrän de ringde från jobbet och ville ha assistans. Vilken tur för dem då, att jag redan var på jobbet, så att säga. Tyvärr hade jag inga kläder, så jag fick rota fram en massa äckliga kläder i omklädningsrummet. Men det gick ju bra till slut. Var verkligen stört mycket folk idag, vi kom inte ut förrän halv nio. Första halvan stod jag på nellys, och andra i lobbyn. Jobbade med en ny Malin idag, hon var jättetrevlig. Alltid kul med nytt folk, om de är trevliga, vill säga. Annars hatar jag det, haha.

Klätt granen och lagt fram alla julklappar idag. Jag svär, vi har aaaaldrig haft så mycket juklappar som i år. Och det konstiga är att Marcus och jag bara önskat oss varsin stor juklapp (Marcus ett Wii, och jag min telefon), men det ligger ändå massor från mamma och pappa. Och såklart från alla andra. fast i och för sig har jag ju önskat mig lite flytta-hemifrån-grejer, men ändå. Det fullkomligt svämmar över av paket. Dert blir jäkligt kul att öppna i alla fall, haha.

Inte hann jag städa idag heller. Typiskt. När ska jag hinna göra det? Typ nu. Men det orkar jag inte. Jag får väl köra en rajd på julafton, det går nog rätt fort ändå. Kanske hinner lite imorgon inna jobbet också.

Yeah, jobba imorgon. Jag som hade glatt mig åt att få börja elva (eftersom jag får längre rast), men nu ska jag börja halv tolv istället. Men det är rätt bra ändå, då kommer man inte få rast sist i alla fall.
Innan jobbet ska jag gå på Marieberg och fixa de saker jag inte hann idag. Plus att jag ska köpa julkuddöverdrag till mamma. Och så måste vi köpa en nya stjärna eller spira, spiran gick visst sönder förra året. I alla fall så kan vi inte hitta den. Jaja, vi får väl se.

Om det är lika mycket folk på jobbet imorgon som det var idag, kommer det vara jul vääääldigt snart! Eftersom tiden går fortare när man har nåt att göra alltså..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0